2013. január 23.

Juhtúróval töltött gomba

A tegnapi töltött cékla után maradt egy kevés juhtúró, és nagyon nem szerettem volna, ha megromlik. Ezért a legegyszerűbb és egyik legnagyobb kedvencem készült el kísérőként, a ma esti narancsos kacsa és zellersaláta mellé.

Ajánlom előételként is, vagy ahogy 15 éve én is fogyasztottam: borkorcsolyaként egy finom pohár bor mellé.

Hozzávalók:
10 közepes gomba
10 teáskanál juhtúró
10 kakukkfű-levélke
olívaolaj

A gombákból kiszedtem a törzsét, gombakefével megtisztítottam a piszoktól (akinek nincs gombakeféje, az nagyon kevés vízzel leöblítheti, de vigyázzunk, a gomba magába szívja a nedvességet és sütés közben összefonnyad, ha vizes!), majd  mindegyiket egymás mellé tettem egy tálcára és a törzse helyére 1-1 kanál juhtúrót halmoztam. A juhtúró-halmok közepét kakukkfűvel díszítettem, és a sütőbe tolás előtt kevés olívaolajjal locsoltam meg a gombákat.
Kb 20 perc alatt, forró sütőben aranybarnára pirult a juhtúró, a gomba pedig éppen eléggé megpuhult, de nem fonnyadt meg!
Pillanatok alatt elkészül és igazán különleges finomság!
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...