2013. január 23.

Juhtúróval töltött cékla


Múlt héten vettem brindza juhtúrót, gondoltam, gombát töltök vele. És mintha a sors is mellettem lenne, pont aznap tette közzé blogján Gabojsza egy fantasztikusan kinéző, juhtúróval töltött cékla receptjét. Jött is a belső hang: nekem ezt meg kell csinálnom!!!


A juhtúró ugyebár már megvolt, céklát pedig tegnap sikerült beszereznem (aranyos kis kerek céklák, pont egy adagnyiak), így elkészítettem ezt az elsőre kicsit talán furán hangzó, mégis valami eszméletlenül finom előételt!
A cékla édessége és a juhtúró sóssága tökéletesen kiegészítik egymást, igazi ízbomba a tányéron!

Hozzávalók 4 személyre:
4 kerek cékla (én a kisebbeket részesítettem előnyben)
juhtúró, minden céklába 1-1 teáskanálnyi
friss kakukkfű

A céklákat alaposan megmostam, majd héjastól beletettem egy lábasba és annyi sós vízzel, ami ellepi, puhára főztem. Majd a héját lepucoltam róla, nekem szinte egyben lejött az egész, pár helyen kellett csak késsel kicsit megkapirgálni. Ezután a cékla alját egyenesre vágtam, hogy megálljon, a tetejéről levágtam egy kis részt, hogy a belsejét jól ki tudjam vájni. Majd a keletkezett lukba töltöttem a juhtúrót úgy, hogy kicsit még be is fedje a cékla tetejét. A juhtúrós töltelék közepébe szúrtam egy kis kakukkfüvet, majd forró sütőben kb 10 perc alatt addig sütöttem, amíg a sajt aranybarnára nem pirult.
A család imádta, örök hálám Gabojszának (ismét), hogy ilyen remek recepttel örvendeztetett meg minket!

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...