2014. december 13.

Citromos kekszek

Tavaly karácsonykor láttam ezt a receptet Szofika blogján és elhatároztam, idén tutira elkészítem. Nos, van egy kis baj ezzel a sütivel: a 80 darabból 3 nap alatt egy morzsa sem maradt. Úgyhogy vagy el kell tenni olyan dobozba, ami karácsonyig atombiztosan záródik, vagy csak karácsony előtt 1-2 nappal szabad megsütni. Vaaaaagy sütni kell még egy adagot :)

Hozzávalók kb 80 darabhoz:
280 gramm liszt
130 gramm szobahőmérsékletű vaj
3 tojás sárgája
100 gramm cukor
csipet só
1 citrom reszelt héja
A mázhoz:
kb 150 gramm porcukor
1 kisebb citrom leve

A keksztészta hozzávalóit alaposan összegyúrtam (ha nagyon száraz lenne, 1-2 evőkanál hideg vizet hozzá lehet adni), majd folpackba csomagoltam és 1 órára a hűtőbe tettem.
Majd lisztezett munkaasztalon kb 3 mm vékonyra kinyújtottam és sütikiszúró formával kiszúrtam (nekem szív és virág alakú volt itthon, de Szofi holdacskái is nagyon édesek), így összesen 80 darab kekszem lett.
Sütőpapírra tettem őket (24 db fért rá egy tepsire) és 180 fokra előmelegített sütőben kb 10 perc alatt készre sütöttem. Érdemes nézegetni, az utolsó adagnál kicsit elkalandoztam és csak 12 perc után vettem ki, szép barna is lett. No de sebaj, ezt az adagot lelkiismeret-furdalás nélkül ette meg a család. (a többit meg kisebb lelkiismeret-furdalástól "gyötrődve" )

A már kisült kekszek tetejére elkészítettem a citromos mázat: a citrom levéhez annyi porcukrot szitáltam, amitől jó sűrű, de kenhető masszát kaptam. Ezt egy egyszerű ecsettel felkentem egyenként a már kihűlt citromos kekszekre, pár percet vártam, hogy a máz megdermedjen, majd mentek a kekszes dobozba :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...