2013. november 19.

Lazacsteak zöldségkörettel

Imádom a lazacot, bármilyen formában is kerül az asztalomra. De a legnagyobb kedvencem a lazacsteak, amit én kicsit rozén szeretek, és persze mellé jó sok grillezett zöldséggel.
És hogy miért olyan jó a lazac?

"A világ egyik legegészségesebb halában sok az A-vitamin és D-vitamin, megtalálható benne a B-komplex, s Omega-3 zsírsavakban igen gazdag. Ezen kívül a lazacban található kalcium, vas, foszfor, niacin és szelén is. A lazac fogyasztásával csökkenthető a szív- és érrendszeri megbetegedések, a stroke kialakulásának, illetve az agyvérzésnek kockázata. A lazac étrendbe való illesztésével csökkenthető a szervezet rossz koleszterin (LDL) szintje is. Az Omega-3 zsírsavaknak köszönhetően a lazac a szemekre is jótékonyan hat, javítja a memóriát, a szellemi kapacitásunkat, véd az öregedés ellen. A lazacfogyasztás felgyorsítja az anyagcserét és segíti a cukor felszívódását is." (mindmegette.hu)

Tudom, nem a legolcsóbb mulatság, de karácsony közeledtével csodás és gyors fogást készíthetünk pár szelet lazacfiléből. És ennyi talán még belefér, ugye? Remélem kipróbáljátok. :-)

Hozzávalók 4 személyre:
4db, kb 200 grammos lazacfilé
5 sárgarépa
2 salátacukkini
olívaolaj

Először megmostam, majd kicsit szárazra törölgettem a lazacszeleteket és sóztam, borsoztam.
A sárgarépát és a cukkinit felnegyedeltem és hosszában is kétfelé vágtam, majd egy grillserpenyőbe 1 evőkanál olajat öntöttem és amikor már forró volt, rádobtam a zöldségeket, hogy szépen megpiruljanak.
Közben egy serpenyőben kevés olajat hevítettem és először 2 percen át sütöttem a lazacok egyik oldalát (amíg a lazac sötét színe el nem kezd a hús feléig rózsaszínné válni), majd megfordítottam és újabb 2 percig sütöttem a másik oldalát.

TIPP: A sütés természetesen függ a hús vastagságától és a hőfokától is. Ha pl a hűtőből kapom ki, akkor nehezebben fog átmelegedni, lehet, hogy kell neki 3 perc is mindkét oldalára, hogy átsülhessen. Vékonyabb szeleteknél pedig elég a másfél perc is. Én mindig azt figyelem, hogy a hús hogyan válik szép rózsaszínűvé. Amikor a másik oldalára fordítás után már mindenhol ilyen szép színt kap, már szedem is ki a serpenyőből, mert nem szeretném kiszárítani az amúgy igen szaftos lazacszeletet.

Mire a zöldségek megpirultak (de belül ropogósak maradtak), a lazacszeletek is készen lettek, így egyszerre tálalhattam őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...