2013. augusztus 23.

Sült zöld paradicsom

Ági, a Szeretetre hangoltan blog csupaszív írónője tegnap felhívta a figyelmet erre a csodás finomságra. Látva a képet róla, tudtam, hogy ezt mindenképpen ki kell próbálnom, akármi is lesz a végeredmény. Ági az étel nevével megegyező című filmből kapott ihletet és mivel pont ráértem, megnéztem a filmet is, hátha kiderül, mitől tűnik olyan varázslatosak ez az étel. És igen, a varázslat az én konyhámba is beszállt, a filmtől teljesen elérzékenyülve panírozgattam ma délben az én kis zöld paradicsomjaimat. (A filmben a főhősnők kis éttermet üzemeltetnek, ahol a sült zöld paradicsom a különlegesség. Persze van bőven romantika és tragédia, igazi, szívhez szóló amerikai film) És beleharapva az én paradicsomomba, megértettem a  rajongást ez iránt a kívül ropogós, belül krémes, savanykás zöldség iránt.
Próbáljátok ki, de előtte nézzétek meg a filmet, csak a hangulat kedvéért :-)
(http://www.nowvideo.eu/video/l53jp1b69iriz)

Hozzávalók:
6 közepes éretlen, zöld paradicsom
2 tojás
liszt
zsemlemorzsa
olaj a sütéshez

A paradicsomokat megmostam, megtörölgettem, majd kb fél centis szeletekre vágtam.
Lisztbe forgattam, majd a tojások felvert masszájában, végül a zsemlemorzsában hempergettem meg a paradicsomszeleteket.
Forró olajban ropogósra sütöttem, majd papírtörlőre szedtem, ami leitatja a felesleges olajat a sült paradicsomszeletekről. Még forrón megborsoztam és nagyon enyhén megsóztam.



5 megjegyzés:

  1. Valamikor régen én is láttam a filmet:) Igazából azóta is vissza-visszatérő gondolatom volt, hogy milyen is lehet... Most - és köszi a receptet - biztosan ki fogom próbálni!:)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Marka!
    Olyannyira megtetszett a recepted, hogy képet és receptet is elvittem a blogomba, természetesen megjelölve, hogy Tőled származik!:)
    Köszönöm szépen és remélem, így nincs ellenedre?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Roza, örülök, hogy ennyire megtetszett és köszönöm, hogy viszed tovább. Hiszen ez olyan finomság, amit minél több embernek ki kell próbálni :-)

      Törlés
  3. Ma reggel a Bosnyák téren vettem zöldparadicsomot - majd referálok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. SZerintem ízelni fog, de mindenképpen mesélj :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...