2013. április 25.

Kucsmagombás rizottó

Újabb rizottó, hiszen hogyan is maradhatna ki a sorból a kucsmagombával ízesített kedvencem.
És persze igen, most ez az aktuális nagy kedvenc, meg vagyunk érte őrülve, a gyerekek is azt kérdezgetik folyton: "Anya, mikor lesz megint kucsmagombás rizottó?"
Ettől a gombától különösen selymes, krémes és ízes lesz a rizs, ráadásul mind a rizottónak, mind a kucsmagombának remekül áll a fehérbor és a vajas mártás, így ez a két finomság úgy összeillik, mint egy puzzle két darabja.
Még mindig van pár kucsmagomba az erdőben, úgyhogy irány az erdő, vagy egy gombaárus és próbáljátok ki ezt a finomságot is!

Hozzávalók 4 személyre:
500 gramm kucsmagomba
1 dl fehérbor
50 gramm hideg vaj

bors

4 nagy marék rizottó rizs
1 liter zöldség alaplé
30 gramm vaj a sofrittohoz
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1,5 dl száraz fehérbor
50 gramm vaj a pihentetéshez
10 dkg reszelt parmezán sajt a pihentetéshez

Először elkészítettem a kucsmagombát. A szárát kiszedtem és eltettem más ételhez. A kalapokat alaposan megmostam, majd kisebb darabokra törtem. Ezután az 50 dkg vaj felét megolvasztottam egy serpenyőben és amikor már habzott, hozzáadtam a kucsmagombát. Jó sok levet eresztett, sóztam, borsoztam, majd 5 percen át hagytam nagy lángon forrni. Ezután hozzáöntöttem a bort és újabb  5 percig nagy lángon forraltam tovább. Végül lezártam alatta a gázt, hozzáadtam a maradék 25 gramm hideg vajat, így a gomba körüli szósz mártás sűrűségű lett. Az egészet átöntöttem egy tálba, a serpenyőt nem mostam el, a benne maradt kevés szósz jó lesz a rizottó alapjához is.

Ezután a vöröshagymát, fokhagymát apróra vágtam, és 30 gramm vajon, valamint 2 evőkanál olívaolajon a kucsmagombás serpenyőben, lassú tűzön kb 10 perc alatt puhára pároltam (de semmiképpen nem pirítottam).
Ehhez az úgynevezett "sofritto"-hoz adtam a rizst,  amit nagy lángon szépen megkapattam, amíg a rizsszemek elkezdtek átlátszóak lenni. (ez kb 2 perc)
Majd közepesre vettem a lángot, hozzáöntöttem a fehérbort és hagytam, hogy a rizs magába szívja.
Ezután az előre elkészített, de a rizottókészítés alatt folyamatosan forrón tartott zöldség alaplevet merőkanalanként adagoltam a rizshez, mindig megvárva, hogy magába szívja az értékes levet. Közben finoman, lágyan kevergettem, masszíroztam a rizsszemeket, hogy minél krémesebbé váljon a rizottó. 15 perc elteltével (kb az utolsó merőkanál hozzáadott leves előtt) hozzáadtam a külön tálba szedett kucsmagombát a mártással együtt és tovább főztem a rizottót.
Kb 20 perc alatt "al dente" lett (azaz a rizs kicsit roppanós maradt), ekkor elzártam alatta a gázt és hozzáadtam az 50 gramm vajat és a kevés parmezánt. Fedővel lefedve 3-4 percig hagytam olvadni.

Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés:

  1. Hát tuti, hogy isteni fini lehet ez a rizottó,én még soha nem csináltam,mindig tartok tőle, hogy nem sikerülne. Mindig csak pergősen ettük idáig, az nagyon bejön:)) Nézzél be hozzám, van egy kis meglepi számodra:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...