2014. január 29.

Marhahúsleves, ahogy én csinálom

Még mindig dívik a dátha, azaz jól meg vagyok fázva. Ezt enyhítendő kitaláltam, hogy ismét elkészítem a jó öreg marhahúslevest, ami anyukám - és a hentesem - szerint minden betegséget elmulaszt.
Tényleg gyógyleves (sokkal jobban vagyok már!), ráadásul jóval erőteljesebb, karakteresebb az íze, mint a csirkehúslevesé. Szárnyasok közül talán a galambnak és a fácánnak van ennyire karakteres íze!
Tehát elsétáltam a piacra, beszereztem levesbe való marhahúst, hagytam magam rábeszélni 2 csodás velőscsontra, aztán vettem leveszöldséget és otthon már neki is álltam.

Hozzávalók (ebből nekünk 2 napi levesünk lett):
80 dkg levesnek való hús (jöhet nyak, oldalas, rostélyos)
2 db velőscsont
3 darab sárgarépa
2 darab fehérrépa
1 kis darab karalábé
fél zeller
2 kis fej vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma
8 db kisebb csiperke gomba
petrezselyem zöldje

7 szem egész bors
kb 2 centis gyömbérdarab meghámozva

A húst alaposan megmostam, lekapargáltam róla a csontszilánkokat, majd egy nagy lábasba tettem. A velős csontokat szintén jól megmostam, majd mindkét végüket alaposan besóztam (így a főzés során nem fő ki belőle a velő, isteni ízt ad a levesnek és pirítósra kenve mennyei!), de még nem tettem bele a levesbe, majd csak az utolsó 1 órában kerül bele, hogy nehogy eltűnjön belőle a velő.
Megpucoltam a zöldségeket, majd negyedekbe vágtam (de fel is lehet karikázni, sőt, egészben is lehet hagyni, ki hogy szereti.)
A vöröshagymát és a fokhagymát egészben tettem a lábasba, a gombákat úgyszintén. A gyömbérdarabot csak meghámoztam és úgy ment a levesbe.
Aztán felöntöttem  annyi vízzel, ami kb 3 ujjnyira ellepi, beledobtam anyukám húslevesének titkát, azaz 7 szem egész borsot, majd sóztam és takaréklángon (a lehető legalacsonyabbon) gyöngyöztettem 6 órán át.

A végeredmény egy igen erőteljes ízű marhahúsleves, amit 2 nap alatt mind el is fogyasztottunk!
A velőscsontból kirázott velőt még forrón pirítós kenyérre kentük, megsóztuk és azon melegében meg is ettük. Vigyázat, kihűlve megdermed és nagyon megfekszi a gyomrot!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...