2012. április 10.

Tojáskocsonya

Ez a húsvét is elmúlt, sokkal gyorsabban, mint gondoltam. A múlt hét azzal telt, hogy piacra, boltba szaladgáltam, készülődtem, sütöttem-főztem. Aztán jött a hétvége és minden finomság pillanatok alatt eltűnt az asztalról!
Szombaton galambleves volt, majd birkapörkölt követte főtt krumplival. Mindkét fogás anyósom és apósom remekműve, isteni volt! Az étkezést az általam készített mogyorós, marcipános, nugátos és meggyes bonbonokkal zártuk!

Másnap a reggeli főtt sonka, főtt tojás, házi torma, medvehagyma-krém, tojás-kocsonya, pirítós és kalács volt.


 És hogy mi is ez a tojáskocsonya? Íme a recept:

Hozzávalók:
10 tojás
4 dl, felére forralt húsleves
fél konzerv mexikói zöldségkeverék
10 dkg apróra vágott, főtt pulykamellhús
medvehagyma

A tojás-kocsonya szuper találmány, bár rettenetesen macerás elkészíteni, de megéri, mert isteni és nagyon mutatós. A recept Gabojsza konyhájáról származik. Én 10 tojásra pontosan 4 dl felére forralt húslevest használtam fel, fél konzervnyi mexikói zöldségkeverékkel és kb 10 deka apró kockára vágott, főtt pulykamell húsával. A tojásokból kirázott sárgáját és fehérjét másnap bundás kenyérhez használtam fel. Az alaposan megmosott tojást először késheggyel óvatosan kopogtattam, aztán, amikor kis rés lett rajta, óvatosan tágítgattam addig, amíg egy ujjbegynyi luk nem lett rajta. A nyers tojást kirázva jó alaposan kimostam a belsejét, majd megtöltöttem husival, mexikói zöldségkeverékkel, medvehagymával és a kocsonyalével. 1 napig állt a hűtőben, másnap gyönyörűen meg lehetett pucolni, mintha csak főtt tojás lenne
TIPP: mivel a húslevest felére kell forralni, vigyázzatok, nehogy nagyon sós legyen, mert forraláskor a sótartalma is megnő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...