2012. március 16.

Spagettiropogós

Nem titok, hogy rajongok Jamie Oliverért és a főztjeiért, na meg az olasz kajákért. Szerencsére neki is nagy kedvence az itáliai konyha, így elég sokat tanultam a könyveiből/műsoraiból.
Minden évben kapok karácsonyra 1-1 Jamie Oliver szakácskönyvet és egyik évben az Olasz kaják című kiadásban találtam egy fantasztikus fogást: spagettiropogós.
Mivel imádom a tésztát, főleg a  spagettit, igencsak megörültem neki. Férjem azért örült, mert végre nem kell tekergetni a spagettit, hanem egyszerűen csak harapni. Egy szó, mint száz, fellapoztam a receptet és nekiestem. Már elsőre sem volt nehéz, de az évek során olyan rutinra sikerült szert tennem, hogy ma már tényleg a gyorsétel kategóriába sorolható nálunk ez a finomság. (Tavaly pl horvátországi nyaralásunkkor egyik este hatalmas sikert aratott, mint sörkorcsolya:-))

Íme egy étel, ami nagyon egyszerű, könnyen és gyorsan elkészíthető és rendkívül változatos módon variálható.

Hozzávalók 4 személyre:
200 gramm száraz spagetti
olívaolaj
2 gerezd  apróra vágott fokhagyma
2 egész tojás
1 tojás sárgája
2 marék reszelt parmezán
1 marék apróra vágott petrezselyem

bors

A fokhagymát, a tojásokat a parmezánt és a petrezselymet egy nagy tálba teszem és alaposan összekeverem. Ez lesz az alapszósz.
Közben a spagettitésztát kifőzöm, majd ha kész, hideg víz alatt kihűtöm és kb 8-10 centis darabokra vágom. Aztán hozzáteszem az alap szószhoz és jól összekeverem.

Serpenyőben kevés olajat melegítek és a tésztából kis kupacokat teszek a serpenyő aljába. (Én általában 3 kis kupacot teszek bele egyszerre. Mindkét oldalát aranyszínűre pirítom és melegen tálalom.

Ezt az alapreceptet aztán lehet variálni:
A szószba lehet tenni szardellát és szardínia-darabokat. De készítettem már baconszalonnásat, gombásat és sonkás-bazsalikomosat is. A variációk száma itt is végtelen, bármilyen kedvenc ételt bele lehet keverni az alapszószba.

Jó kísérletezgetést!

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...