2015. január 4.

Gesztenyebomba

Citromhab oldalán találtam ezt a finomságot, és azonnal eldöntöttem, hogy ez lesz apósom születésnapi tortája. Mivel az ominózus születésnap karácsony környékén van, így ez lett a karácsonyi tortánk is, pillanatok alatt el is fogyott.

Hozzávalók 20 cm átmérőjű tálhoz
500 g gesztenyepüré

400 ml tejszín
1 evőkanál porcukor
1 csomag habfixáló

250 gramm mascarpone
3 evőkanál porcukor
1 evőkanál vaníliakivonat
100 gramm olvasztott fehércsokoládé

kb 20 darab babapiskóta
1 dl tej
1 kávéskanál rumaroma

a díszítéshez:
1-2 evőkanál holland kakaópor a tetejére szitálva
tejszínhab


A tálat folpackkal kibéleltem úgy, hogy a folpack minden oldalon lelógjon (a végén ezzel takargatom be a tetejét). Majd a gesztenyepürét több darabban, óvatosan körbenyomkodtam úgy, hogy megpróbáltam egyenletesen elrendezni. (mindenhol kb kisujjnyi vastag lett a gesztenyeréteg)

Ezután a mascarponét a porcukorral és a vaníliakivonattal kikevertem, végül az olvasztott, langyos fehércsokoládét is hozzáadtam. A tejszínt a porcukorral és a habfixálóval keményre vertem és óvatosan összeforgattam a mascarponés krémmel.

Majd a gesztenyével bélelt tálat megtöltöttem a tejszínes krém felével. Ezután a rumaromás tejbe áztatott babapiskótákat tettem le egy sorban a tejszínes krémre, majd ismét a krém következett: a maradék másik felét is a tálba simítottam. A tetejét szintén tejbe áztatott pisktával zártam úgy, hogy a piskóták teljesen befedjék a tejszínes krémet.
Ezután a kilógó folpackkal szépen betakartam az egész finomságot és ment éjszakára a hűtőbe.

Másnap a folpackot kihajtogattam, a tál tetejére tettem egy kis tálcát, megfordítottam, így a gesztenyebomba átkerült a tálcára. Óvatosan lehúztam róla a folpackot, majd az egészet megszórtam holland kakaóporral és tejszínhabbal díszítettem.

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...