2014. november 24.

Portugál pudingos kosár, azaz Pastéis de Belém

TV-ben botlottam bele egy műsorba, ahol egy hölgyike éppen Portugáliában próbálta felfedezni a helyi finomságokat, így tévedt egy sütödébe, ahol vaníliapudingos kosarakat, azaz a híres Pastéis de Belém-et készítették.
Hihetetlen guszta volt és a legjobb az volt a dologban, hogy utána el is készítette. a saját kis konyhájában. Én meg most elkészítettem a családnak és nektek. És isteni lett, mindenkinek ajánlom!

Hozzávalók 12 darabhoz:
1 csomag leveles tészta (az előre kinyújtott típus)
diónyi vaj felolvasztva egy tálkában

3 dl tej
1 dl tejszín
csipet só
100 gramm cukor
4 tojás sárgája
35 gramm liszt
0,5 dl tej ( a lisztet ebben kevertem csomómentesre)
1 teáskanál vaníliakivonat

Elsőként a leveles tésztát kicsomagoltam és kihajtottam, majd az olvasztott vajjal alaposan lekentem és szorosan feltekertem, majd ment a hűtőbe.

Aztán előmelegítettem a sütőt 200 fokra.

A tejet és a tejszínt a csipet sóval felforrósítottam (de nem forraltam), közben a tojássárgákat a cukorral, a fél deci tejjel és a liszttel kikevertem. Amikor a tejszínes tej forró lett, a lisztes-tojásos masszát a tűzről lehúzott forró tejhez kevertem egy kézi habverő segítségével és folyamatosan kevergetve visszahúztam az alacsony lángra. Addig kevergettem, amíg a krém besűrűsödött, hozzáadtam a vaníliakivonatot, ezzel is elkevertem, majd félretettem hűlni :)
Az összetekert leveles tésztát kivettem a hűtőből és 12 részre vágtam (először félbe, majd azt is félbe és ezeket a kisebb darabokat harmadoltam, így jött ki a 12 darab) Ezután a kis tekercseket beleállítottam a kivajazott muffinsütő-formák közepébe és az ujjaimmal óvatosan addig egyengettem, amíg a tészta kis kosárkát nem formázott (közben jól elvékonyodott). Aztán mindegyik kosárba háromnegyedik tettem a vaníliás krémből és betoltam a muffinsütőt a forró sütőbe. Kb 15 perc alatt készre sült, a teteje szépen megbarnult/megfeketedett (érdemes már a 12. perctől figyelgetni, nehogy teljesen megégjen). Nem kell tőle félni, ez a kesernyés-karamelles íz egészíti ki igazán a vaníliakrém édes ízét, és a tészta ropogóssága teszi keretbe ezt a fantasztikus portugál édességet.Fahéjas porcukorral az igazi ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...