2014. november 2.

Muszaka másképp

Csináltam már muszakát, tudjátok, azt az olajban tocsogós fajtát, ami ugyan isteni - ez vitathatatlan - de utána még 2 napig kivan az ember, annyira tömény.
Most elcsíptem a tvben Mautner Zsófit, sajna a muszaka-készítés végére sikerült csak becsatlakoznom, de azért megpróbáltam reprodukálni és így egy sokkal egészségesebb, kevésbé zsíros verziót tettem tegnap este a család elé.
A sült krumpli helyett vízben előfőzött krumpli, az olajban kisült padlizsánszeletek helyett pedig sütőben grillezett padlizsánok a főszereplői ennek a muszakának, fogadjátok szeretettel.

Hozzávalók:
500 gramm darált hús (én pulykát választottam)
1 üveg Dolmio (vagy bármilyen más paradicsomszósz) szósz
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma

2 nagy padlizsán, kb ujjnyi vastag szeletekre vágva

bors
kevés olívaolaj

500 gramm krumpli


10 gramm vaj
2 csapott evőkanál liszt

bors
őrölt szerecsendió
1 tojás sárgája
2 evőkanál ricotta (elhagyható)
2 evőkanál reszelt parmezán

A krumplit feltettem héjában főni és forrás után 10 perccel le is zártam alatta a gázt, hideg vízbe merítettem és hagytam kihűlni. Majd megpucoltam és vékony karikákra vágtam.
Egy kerek, mély jénai tálat kevés olívaolajjal kikentem és ebbe raktam le a krumplikarikák felét.

Amíg a krumpli főtt, a megpucolt és kockára vágott vöröshagymát kevés olajon elkezdtem megpirítani, hozzáadtam a fokhagymát, végül a darált húst is és hagytam, hogy elfője a levét és megpiruljon. Majd hozzáöntöttem a Dolmio szószt és negyed órán át főztem össze a húst a paradicsomos mártással.

Ezalatt a padlizsánszeleteket egy sütőpapírral bélelt sütőtálcára tettem úgy, hogy a sütőpapírt meglocsoltam kevés olajjal, megsóztam és erre raktam rá a szeleteket, majd a padlizsánok tetejére is folyattam kevés olajat és erre is ment egy kevés só, majd bors. (én nem szoktam előre besózni a padlizsánt, úgy tapasztaltam, hogy semmivel sem lesz keserűbb, ha nem sózom az elején, viszont a szaftosságából veszít!)
Negyed óra alatt meggrilleztem a forró sütőben.
Ezután már csak a besamelszósz volt hátra: evőkanálnyi vajat megolvasztottam, hozzáadtam két csapott evőkanál lisztet, majd folyamatos, kézi habverővel történő keverés közben felengedtem az egészet kb 3-4 dl tejjel és hagytam, hogy besűrűsödjön. Amikor elérte a krémes állagot, sóztam, borsoztam, reszeltem rá csipetnyi szerecsendiót, végül elzártam alatta a gázt. Hagytam picit hűlni, majd hozzáadtam 1 tojás sárgáját, két evőkanál ricottát és 2 evőkanál reszelt parmezánt és alaposan elkevertem.

Nos, már csak az összerakás volt hátra:
a jénai alján már ott figyelt a krumplikarikák fele, erre raktam a padlizsánkarikák felét, majd ráöntöttem a paradicsomszószos darált húst. Ezt befedtem a maradék krumplival, végül a maradék padlizsánszeletekkel zártam a sort. Az egészet lefedtem a besamel szósszal és ment a 200 fokos sütőbe 30 percre.
Az ízek összesültek, a muszaka pedig végre nem olyan nyomasztó, hanem könnyedebb és intenzívebb ízű egytálétel lett. Próbáljátok ki ti is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...