2014. november 27.

Kolbászos-kagylós rizottó

Mindig töröm a fejem, milyen új rizottót készíthetnék. Ahogy nézegettem a blogomat, már majdnem 40 féle rizottót készítettem, nem is csoda, ha a gyerekek is ezt emlegetik, amikor kérdezem, mit ennének szívesen :)
Biztos vagyok benne, hogy még rengeteg variáció létezik, én most egy vagény, kolbászos, kagylós párossal próbálkoztam és naaaagyon bejött.
Ha hozzájuttok a vongole kagylóhoz, mindenképpen készítsétek el, nagyon izgalmas ízkombináció!

Hozzávalók 4 személyre
4 nagy marék rizottó rizs (kb 300 gramm)
1 liter zöldség alaplé (ha kevés lenne a főzés végére, lehet még kevés vízzel pótolni)
30 gramm vaj a sofrittohoz
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
egy jó arasznyi kolbász (én frissen töltött füstölt kolbászt használtam)
1 üveg vongole kagylóhús (pl Lidl-ben olasz napok keretében kapható)

bors

70 gramm vaj a pihentetéshez
5 dkg reszelt parmezán sajt a pihentetéshez

A vöröshagymát, fokhagymát apróra vágtam, és 30 gramm vajon, valamint 2 evőkanál olívaolajon serpenyőben kb 5 perc alatt puhára pároltam (de nem pirítottam). Ez a rizottó alapja, a sofritto. Hagytam az egészet kicsit összefőni, majd következtek a kockára vágott kolbászdarabkák, ami megpirítottam (és közben szépen kiengedte a szaftját, végül a rizs, amit a sofrittora szórtam.

Összesen kb 20 perc alatt "al dente" lett (azaz a rizs kicsit roppanós maradt),  majd elzártam alatta a gázt és hozzáadtam a 70 gramm vajat és a kevés parmezánt, alaposan összekevertem. Fedővel lefedve 3-4 percig hagytam olvadni.
Ezután közepesre vettem a lángot, majd az előre elkészített, de a rizottókészítés alatt folyamatosan forrón tartott zöldség alaplevet merőkanalanként adagoltam a rizshez, mindig megvárva, hogy magába szívja az értékes levet. Közben finoman, lágyan kevergettem, masszíroztam a rizsszemeket, hogy minél krémesebbé váljon a rizottó. Kb 10 perc után hozzáöntöttem a kagylóhúst azzal a sós lével együtt, amiben az üvegben állt és alaposan elkavartam.
Még egyszer megkevertem és már nem is maradt más hátra, mint tálalni és megenni.
Jó étvágyat hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...