2014. október 20.

Töltött őzláb gomba

Rengeteg az őzlábgomba az erdőben, így a piacra is jut bőven belőle. Ma kaptam is 6 szép kalapot, de nem igazán volt kedvem nekilátni rántani, így körbenéztem a neten és ráleltem Fűszeres Eszter csodás receptjére. Azt hiszem, mostantól ez az első számú őzláb-kedvencünk.

Itt jegyzem meg halkan, hogy az őzláb gombából érdemes télire is eltenni, de nem ám akárhogy. Megfogadtam a gombaszedő néni tanácsát, bepaníroztam és zacskóba óvatosan betéve gyorsan lefagyasztottam. Pár héttel később gondoltam, kipróbálom. És láss csodát, tűzforró olajba téve a még mélyhűtött (nem kieresztett) gombát, ugyanolyan finom rántott őzláb került a tányérunkra, mintha frissen készítettem volna)

De térjünk csak vissza a töltött verzióhoz, íme a hozzávalók:
(nem tudok pontos mennyiségeket írni, a lent olvasható az én szép 3 kalap gombámhoz kellett, mert ez bizony függ a gombafejek nagyságától. Úgyhogy egyet ajánlhatok: tessék szépen kóstolgatni a tölteléket, tuti finom lesz.)
3  (kb 15 centi kalap-átmérőjű) őzlábgomba
evőkanálnyi vaj megolvasztva
3 zsályalevél apróra vágva
2 evőkanál apró kockára vágott húsos bacon
1 evőkanál apróra vágott szárított paradicsom
2 evőkanál sűrű tejszín
1 evőkanál reszelt parmezán

Az őzlábakat megtisztítottam (azaz a tetejéről kézzel lesöprögettem a felesleges gombahéjat, majd óvatosan a tenyeremre fordítottam, lemezkékkel lefelé és kettőt-hármat rácsaptam, hogy a lemezkék közül is kipotyogjon a nem odavaló lakó. Majd a gombákat lemezkéikkel felfelé egy sütőlemezre fektettem és az olvasztott vajjal mindegyiket meglocsoltam.
A tölteléknek való zsályát, bacont, szárított paradicsomot, tejszínt és reszelt parmezánt összekevertem, majd mindegyik gombakalapba simítottam a töltelékből. 200 fokra előmelegített sütőbe toltam kb 10 percre és már kész is volt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...