2014. október 26.

Áfonyás-gorgonzolás rizottó

A nagy szerelmek nem múlnak el, nálam is készül szinte minden héten valami finom rizottó, csak időm nincs közzétenni a blogon. De most kihasználom, hogy a gyerkőcökkel itthon vagyok betegszabin és végre próbálom kicsit behozni a lemaradásokat. Nemrég készítettem egy igen különleges, mondhatni pikáns rizottót, ami első hangzásra kicsit fura lehet, de aki figyelemmel követi a rizottóimat, tudhatja, hogy a narancsos rizottónak is hatalmas sikere volt. Így bíztam benne, hogy az áfonyással sem lesz másképp.
És kérem szépen, itt ne arra gondoljatok, hogy a rizottót elvittem édes vonalra, mert éppen csak annyi áfonyalekvár van benne, ami feltétlenül szükséges a gorgonzola  ízének kiemelésére.

Hozzávalók 4 személyre
4 nagy marék rizottó rizs (kb 300 gramm)
1 liter zöldség alaplé (ha kevés lenne a főzés végére, lehet még kevés vízzel pótolni)
30 gramm vaj a sofrittohoz
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 evőkanál apróra vágott baconkocka
2 evőkanál áfonyalekvár
gorgonzola

bors

70 gramm vaj a pihentetéshez
5 dkg reszelt parmezán sajt a pihentetéshez

A vöröshagymát, fokhagymát apróra vágtam, és 30 gramm vajon, valamint 2 evőkanál olívaolajon serpenyőben, lassú tűzön kb 10 perc alatt puhára pároltam (de nem pirítottam). Ez a rizottó alapja, a sofritto. Hagytam az egészet kicsit összefőni, majd következett a baconkocka, ami kicsit megpirult, végül a rizs, amit a sofrittora szórtam.

Ezután közepesre vettem a lángot, majd az előre elkészített, de a rizottókészítés alatt folyamatosan forrón tartott zöldség alaplevet merőkanalanként adagoltam a rizshez, mindig megvárva, hogy magába szívja az értékes levet. Közben finoman, lágyan kevergettem, masszíroztam a rizsszemeket, hogy minél krémesebbé váljon a rizottó.

Összesen kb 20 perc alatt "al dente" lett (azaz a rizs kicsit roppanós maradt),  majd elzártam alatta a gázt és hozzáadtam a 70 gramm vajat és a kevés parmezánt. Fedővel lefedve 3-4 percig hagytam olvadni.Végül belekevertem az áfonyát is.
Tálaláskor a rizottó tetejére csipkedtem a gorgonzolából , ami szépen beleolvadt az áfonyás rizottóba. A sajt mennyisége ízlésfüggő, szerintem mindenki kísérletezze ki magának :) A végén még meg lehet koronázni a rizottót kevéske áfonyalekvárral is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...