2014. augusztus 15.

Nyúl vadasan - Marka módra


Minap apósom kapott nyulat és kint, bográcsban, vadasan készítette el. Mennyei volt, ezért is gondoltam, hogy muszáj reprodukálni ezt a finomságot.
Tudom, biztosan van ennél autentikusabb vadas recept is, én így csináltam és nem volt rá panasz. Ha van hozzá kedvetek, próbáljátok ki és ígérem, nem fogtok csalódni benne.

Hozzávalók 4 személyre:

4 db nyúlcomb+lapocka
5 dkg füstölt (ha lehet húsos) szalonna
2 közepes vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 sárgarépa
1 nagyobb fehérrépa
fél zeller
2 babérlevél
bors
1 csapott teáskanál rozmaring
2 szem borókabogyó
2 dl félédes fehérbor
3 púpos evőkanál tejföl
1 evőkanál mustár
citromlé

A szalonnát apróra kockáztam és egy lábasban zsírjára pirítottam, majd a kis kockákat kiszedtem és egy tányérra félretettem. A zsírban megfuttattam az apróra vágott vöröshagymát, majd rádobtam a felkarikázott sárgarépát, fehérrépát és a kockára vágott zellert és hagytam, hogy kicsit megkaramellizálódjanak a zöldségek a sárgarépa cukortartalmától (én nem szeretek külön cukrot tenni a vadas mártásba, ez a kis édeskés íz pont elég bele).
Majd a megtisztított, alaposan átmosott nyúlhúsokat rátettem a karamellizált zöldségekre, jól átforgattam és hagytam a húst is kicsit megpirulni, majd fűszereztem sóval, borssal, rozmaringgal, borókabogyóval (tudom, ez a vadhúsokhoz az igazi, de a nyúlnak is nagyon finom ízt kölcsönöz) és babérlevéllel, valamint hozzáadtam a fokhagymát is. Ezután felöntöttem a borral és kiegészítettem annyi vízzel, ami éppen ellepi a húst és fedő alatt, kis lángon kb 1 óra alatt puhára főztem a nyulat.
Ekkor a húst kiszedtem a főzőléből egy külön tálra. A babérleveleket kihalásztam (aki egész borsot tett bele, azt is ki lehet szedni), majd botmixer segítségével mártást készítettem. Amikor már a lé sűrű, krémes állagot vett fel, hozzáadtam az elején kihalászott sült szalonnakockákat, a tejfölt, a mustárt és kevés citromlét, majd kézi habverővel simára kevertem. (itt lehet még esetleg sózni, vagy aki szereti, tehet bele karamellizált cukrot is.)
Ekkor már csak az összefőzés volt hátra: a nyúlhúsokat visszatettem a mártásba, hagytam egyszer felrottyanni és már kész is volt.
Egyesek szerint knédlivel az igazi, de zsemlegombóc, főtt krumpli és krumplipüré is jól megy hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...