2014. augusztus 24.

Áfonyás-mandulás muffin

Hatalmas szemű és nagyon édes áfonyát kaptam a piacon, aminek egy részére azonnal rávetették magukat a gyerekek. A másik részét megmentettem, gondoltam, áfonyalekvárt készítek belőle. De azért csak jó lenne valami édesség is. Igenám, de pár hete száműztük a kamrából a fehérlisztet és a cukrot, így most improvizáltam az itthon található, egészségesebb alapanyagokból.
Az alap kb ugyanaz, mint a tavalyi citromos-amarénás muffinomnál, mégis egészen más, újszerű muffint sikerült alkotnom. És a siker? Nos, az hatalmas volt: a 24 darab muffinból sikerült holnapra párat elmenekítenem a rajongó tömeg (jelen esetben a kiscsalád) elől, a többit mind felfaltuk :)

Hozzávalók 24 muffinhoz:
300 gramm olvasztott vaj
4 egész tojás
200 gramm méz / cukor
1 evőkanál vaníliakivonat
1/2 citrom leve
200 gramm őrölt mandula / liszt
2 teáskanál sütőpor
50 gramm jó minőségű étcsokoládé apróra vágva
200 gramm áfonya + 48 szem a díszítéshez

A tojásokat a mézzel és az olvasztott vajjal habverő segítségével összekevertem, majd hozzáadtam a vaníliakivonatot, a fél citrom levét és a sütőporral összekevert mandulalisztet.
Habverővel teljesen simára kevertem, majd a végén egy kanál segítségével óvatosan belekevertem a megmosott és lecsepegtetett áfonyaszemeket is.
Végül a tésztát papírkapszlikkal kirakott muffinformákba öntöttem (mindegyik formába kb háromnegyedig töltöttem a tésztát.) Majd a tetejére szórtam az apróra vágott étcsokoládéból és mindegyik muffon tetejére tettem 2-2 szem áfonyát.
180 fokos sütőben kb 15 perc alatt készre sültek. (érdemes odafigyelni, nehogy túlsüljenek)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...