2014. augusztus 25.

Áfonyalekvár

Most vettem csak észre, hogy áfonyalekvárról még nem írtam bejegyzést, pedig már 3 éve főzök be. Uram kedvence a rántott máj és a baconbe tekert máj, amihez egyszerűen kihagyhatatlan az áfonyalekvár.(akárcsak bármilyen finom sült húshoz)
Persze legtutibb nyersen enni ezt a kis vitamin- és antioxidánsbombát, de télen igazán jól jön a nyári ízek üvegbe zárt csodája.
Íme, az én receptem 3 db 350 ml-es üveg áfonyához.

Hozzávalók:
1,5 kg áfonya megtisztítva, megmosva
1 citrom leve
200 gramm cukor
1 zacskó 3:1 dzsemfix extra

Az áfonyát először is alaposan megtisztítottam (volt rajta pár száracska és levélke), majd még alaposabban megmostam egy szűrőben, végül az összeset egy lábasba öntöttem. Elővettem a krumplinyomót és alaposan megnyomkodtam az áfonyaszemeket, hogy kiereszthessék a levüket. Ezután rálocsoltam a citromlét (ettől csodás, bordó marad a színe az üvegben is - majd következett a cukor és alágyújtottam. Kis lángon kb 30 percen át főztem, közben szorgosan kevergettem, mert nagyon szeretett volna elfutni. :-)
Végül egy kis tálkába kiszedtem kevés áfonyalét a készülő lekvárból, amibe kézi habverővel csomómentesre kevertem a dzsemfixet, végül hozzáöntöttem a lekvárhoz és 3-4 percen át forraltam.
Ezután a sütőben átforrósított (és ezzel csírátlanított) befőttes üvegekbe szedtem az áfonyalekvárt (mindegyiket csurig töltöttem) és fejjel lefelé, a tetejükre állítottam jó 5 percre. Ezután visszafordítottam őket, a vákuum a tetejüket behúzta és már mentek is a szekrénybe, hogy éjszaka szépen lassan kihűlve várhassák a telet, amikor kibontjuk őket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...