2014. június 12.

Málnás-joghurtos vagy epres-tejfölös torta



Egy hihetetlenül egyszerű torta receptjét osztom meg most veletek. Sajnos nem sok időm volt mostanában megírni ezt a bejegyzést és az első ilyen típusú tortám epres-tejfölös volt, de azóta ugyebár lement az eperszezon. Így a múlt héten „kénytelen” voltam elkészíteni a málnás-joghurtos változatát is. Hááát, nem is tudom, melyik lett a jobb. Azt hiszem holtversenyben győztek mindketten. J

Hozzávalók:
1 piskóta (én most lusta háziasszony voltam és a piacon szereztem be egy házi piskótakarikát)
fél kg eper/málna
400 gramm tejföl/krémes görög joghurt
250 gramm mascarpone (Lidl-ben olcsó is, jó is)
100 gramm fehércsokoládé
2-3 evőkanál porcukor
díszítéshez pár szem eper/málna

A piskótát (miután tisztességes házitündéreknél megsült, lusták pedig megvették és kicsomagolták) rátettem egy tálcára és a tetejét óvatosan leügyeskedtem, hogy később „kalapként” vissza tudjam tenni a betöltött piskótára.
Ezután a pisóta belsejét kikapartam úgy, hogy minél vékonyabb legyen az oldala és az alja, majd a morzsát egy tányérba félretettem.
Ezután egy tálban a tejfölt/joghurtot, a mascarponét és a porcukrot alapiosan kikevertem, ezalatt a fehércsokit megolvasztottam a mikróban és ezt is a tejfölös/joghurtos krémhez kevertem.
Az epret/málnát megmostam, az epreket kockára vágtam, a málnát hagytam egészben.
Ezután következett a rétegzés:
A kivájt piskóta aljába került egy vékony réteg krém, majd teleszórtam gyümölccsel és morzsával terítettem. Erre megint krém, ismét gyümölcs és morzsaréteg zárta a sort. Addig ismételtem, amíg a gyümölcs és a morzsa el nem fogyott (nekem 2 réteg lett), végül rátettem a „kalapkát” és a maradék krémmel beborítottam a torta tetejét. Friss gyümölccsel díszítettem.
Akinek nem marad krém a tetejére, porcukrozhatja is a remekművet.


1 megjegyzés:

  1. Szia! Kérlek nézz be hozzám: http://konyhaninnenkertentul.blogspot.hu/2014/07/vandordij-liebster-award.html
    Köszönöm! Üdv: Ági

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...