2014. június 5.

Avokádós lime-os csirkeleves



Minap betévedtem a közelben lévő burgerezőbe, ahol megakadt a szemem egy igen érdekes, jól hangzó levesen: avokádós-lime-os csirkeleves.
Azonnal berendeltem és annyira ízlett, hogy muszáj volt otthon is elkészítenem. Nem igényel sok előkészítést és kb 40 perc alatt el is készül, ráadásul a nagy nyári melegben még hűsítőként is hat a langyos savanykás leves.

Hozzávalók:
30 dkg csirkemell filé
1,5 literzöldség alaplé (én bio leveskockából csináltam)
1 sárgarépa apróra vágva (ízlés szerint karika, vagy kockák)
1 fehérrépa (ízlés szerint karika, vagy kockák)
1 vöröshagyma
1 piros kaliforniai paprika
4 szál újhagyma
2 avokádó
1 lime
1 dl tejszín
fél csokor friss koriander

A csirkemellet apró kockákra vágtam, majd a hagymát megpucoltam és szintén apróra vágtam.
Egy lábasban, nagyon kevés olajon megfuttattam a hagymát, rádobtam a csirkemellet, majd felöntöttem a zöldséglevessel és felforraltam. Forrás után leszűrtem a habját, majd beledobtam az összevágott sárgarépát és fehérrépát is, borsot őröltem rá és kb 25 percen át főztem, amíg a csirke és a zöldségek meg nem puhultak.
Közben apró kockára vágtam a kaliforniai paprikát, vékonyan felkarikáztam az újhagymát és szintén kis kockákra vágtam az avokádót is.
Az utolsó kb 5 percre belezúdítottam a levesbe ezeket a friss zöldségeket is és hozzáöntöttem 1 dl tejszínt, majd hagytam a levest egyszer forrni és már le is zártam. A lényeg, hogy a paprika, az újhagyma ropogós maradjon és az avokádó se főjön szét! És ne féljetek, az avokádó (a mendemondákkal ellentétben) nem keseredik meg a hőtől, max már eleve keserű volt nyersen is!
A végén a lime levével ízesítettem (ezt mindenki saját ízlése szerint tegye bele, mi savanykásan szeretjük.)
Tálaláskor friss koriandert ajánlok hozzá, mennyei!

2 megjegyzés:

  1. Érdekes leves, avokádót mi is nagyon szeretjük, de még én sem késztettem melegen....

    VálaszTörlés
  2. Hú Marka, ez nagyon izgalmasan hangzik :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...