2014. május 10.

Spárgás-baconos bulgur grillkolbásszal

Munka mellett bizony semmi idő főzni, ezt bizony be kell látni. Illetve lenne, de akkor ki puszilgatná össze a fiúkat, ahogy hazaérünk az oviból. Ki kergetőzne velük, ki csiklandozná őket, ki társasozna velük és még sorolhatnám napestig?
Szóval muszáj volt leredukálnom a konyhában töltött, munkanap utáni perceim számát. Így vettem fel a 30 perces ételeim listájára ezt a finomságot.

Hozzávalók 4 személyre:
300 gramm bulgur
6 dl víz
200 gramm zöldspárga
50 gramm baconszalonnacsík
1 teáskanál vaj
1 bio-leveskocka

12 bajor grillkolbász (én konkrétan a piacon, a hentesemnél szerzem be, de lehet kapni a nagyobb élelmiszer-üzletekben is)

A bulgurt és a vizet egy lábasba tettem, hozzádobtam a leveskockát és alacsony lángon, néha megkevergetve, kb 15 perc alatt készre főztem. (akkor van kész, ha az összes vizet felszívta)
Közben egy serpenyőben az apróra összevágott baconcsíkokat megpirítottam. Amíg a bacon pirult, a spárgák fás végeit letörtem (a zöldspárga két végét elkezdtem meghajlítani és ahol a spárga kettétört, ott  a csúcsos végét megtartottam, az alsó része viszont fás, ment a kukába), folyó víz alatt alaposan megmostam, majd kb 1 centis darabokra vágtam és a piruló baconhöz dobtam. Kb 5 perc alatt a spárga is megpuhult.
Ezt a baconos spárgát aztán a már kész bulgurhoz kevertem, diónyi vaj kíséretében, ami szépen a forró bulgurra olvadt.

A grillkolbászokat pedig grillserpenyőn, kb 7-8 perc alatt szép pirosra sütöttem.
Jó étvágyat hozzá!


1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...