2014. május 24.

Csokoládétorta tejszínes csokoládékrémmel

Az én drága nagyobbik fiam a 6. szülinapjára nem kért különleges tortát, csak ennyit mondott, amikor kérdeztem: "Anya legyen benne csoki, legyen rajta csoki és az egész legyen csoki, csoki és csoki.!"
Törtem a fejem, mivel tudnék másabbat készíteni, mint amit eddig megszoktunk, aztán adig nézelődtem a neten, amíg rátaláltam Varga Gábor cikkére a cukrászatban használt krémekről és felettébb megtetszett a ganache (ganázs) és vaj keverékéből készíthető, könnyed csokoládékrém.
A torta díszítéséhez pedig a Desszert Mester boltban szereztem be a szükséges hozzávalókat.

Hozzávalók 23 centis tortához:
a piskótához:
10 tojás
10 evőkanál cukor
10 evőkanál liszt

A krémhez:
400 gramm étcsokoládé (én 74 %-osat használtam)
400 ml tejszín (lehetőleg állati és ne növényi)
200 gramm szobahőmérsékletű, puha vaj
150 gramm porcukor

díszítéshez: (DesszertMestertől)
3 doboz fehér- és tejcsokoládé rudacskák
1 doboz csokoládéval bevont kekszgolyócska

A piskótát ugyanúgy készítettem, mint minden tortámnál, azaz a 10 tojás fehérjét habbá vertem, de nem túl keményre, különben a sütőben megemelkedik, aztán, amikor kiveszem, össze is fog esni. Szóval olyan közepesen keményre vertem, raktam bele egy csipet sót is. A 10 db sárgáját pedig 10 evőkanál cukorral fehéredésig kevertem, majd hozzákevertem 10 evőkanál lisztet és az egészet összeforgattam a fehérjével. Aki szeretné, tehet bele teáskanálnyi sütőport is, én nem szoktam. Az egészet sütőpapírral bélelt sütőlemezre öntöttem, majd 180 fokos sütőben kb 40 percig sütöttem. Tűpróbával ellenőriztem, azaz egy hústűt a piskóta közepébe szúrtam és ha nem ragad rá semmi, a piskóta kész van, ki lehet venni a sütőből.

A krémhez a csokoládét és a tejszínt egy műanyag tálba tettem, a csokit persze apró darabokra tördeltem, majd mikrohullámú sütőben kb 1 percen át melegítettem, de néha "rányitottam" és ellenőriztem, nehogy túl forró legyen a csoki. AZtán kézi habverővel a meleg tejszínben addig kevergettem a csokoládédarabokat, amíg mindegyik el nem olvadt és egy sűrű, fényes krémet nem kaptam. Ez a ganache.
Hagytam hűlni (én betettem a hűtőbe kb fél órára), majd hozzáadtam a puha vajat és a porcukrot, és habverővel először alacsony fokozaton, óvatosan egyneművé vertem, majd maximum fokozaton jó 5 percen át habosítottam a csokoládékrémet. Nagyon szépen lehet látni a tál szélén, ahogy a csokoládékrém egyre világosabb és világosabb lesz. A végén egy csodásan könnyű, habos és nagyon csokis krémet kaptam.
Mivel elég nagy meleg volt a konyhámban, kb 10 percre betoltam a krémet a hűtőbe, hogy könnyebben tudjak vele dolgozni. Ha véletlenül bent felejtenétek és megdermed, ne pánikoljatok? ki kell venni a krémet, hagyni kb negyed órát, hogy megpuhuljon és a habverővel újra pár percen át felhabosítani.

A piskótát 3 részre vágtam, megtöltöttem a csokikrémmel, majd a tetejét és az oldalát is a vajas ganache-al vonatm be.
A torta oldalára csokoládé-rudacskákat illesztettem, a tetejére pedig ropogós, csokoládéval bevont kekszgolyócskákat szórtam.
 

1 megjegyzés:

  1. Isten éltesse a nagy-legényt a szuper ízlésével (és anyukájával) együtt!!! :)))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...