2014. április 7.

Szilvalekváros kacsaszárnytő

Nagyon egyszerű, mégis igen finom, pikáns főételt hoztam ma Nektek. Köretnek gyakorlatilag bármit lehet hozzá készíteni, én bulgurt főztem, de ugyanúgy jó hozzá a grillezett zöldség, a sült krumpli, a barna rizs vagy egy egyszerű saláta is.
Az alap nálam a kacsaszárnytő volt, de ha csirkeszárnyat kapunk, nem kell kétségbe esni, ugyanolyan jól fog működni azzal is.
Kalandra fel, próbáljátok ki a sósat az édessel, higgyétek el, nem lesz csalódás, sőt!!!

Hozzávalók 4 személyre:
16 kacsaszárnytő

bors
fokhagyma
szárított kakukkfű
olívaolaj
szilvalekvár

A kacsaszárnytöveket megpucoltam a pihéktől, majd lemostam és félretettem. Egy kis tálkában összekevertem 1 kávéskanál sót, 1 csapott kávéskanál kakukkfüvet, 5 gerezd zúzott fokhagymát és ízlés szerinti borsot 2 evőkanál olajjal, majd ezzel a keverékkel jól nyakon öntöttem az addigra már egy tepsiben elrendezett kacsaszárnytöveket. Kézzel alaposan összekevertem a szárnyakat, hogy mindenhova jusson a fűszerkeverékből, majd 1-2 órára a hűtőbe tettem. (nem muszáj az összes olajos fűszerkeveréket a kacsára önteni, a maradék letakarva eláll a hűtőben és más húsokat is lehet vele pácolni.)

A hűtőből kivéve, óvatosan a tepsibe öntöttem 2 deci félédes fehérbort, letakartam a tepsit alufóliával és 200 fokra előmelegített sütőben 1 órán át pároltam. Majd levettem róla az alufóliát és további fél órát sütöttem anélkül. Végül mindegyik kacsaszárnyat megkentem egy ecset segítségével kevés szilvalekvárral és újabb negyed órára visszatoltam a sütőbe.






2 megjegyzés:

  1. Viszem magammal ezt a szuper ötletet, Z nagyon szereti a szárnyat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juj, de jó! Majd mesélj Ági, mit szóltatok ehhez a párosításhoz :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...