2014. április 11.

Meleg spárgás saláta

Tegnap friss pisztrángot vettem és úgy döntöttem, legjobban most egy finom spárgasaláta menne hozzá. Hú, de nagyon jó, hogy elkészítettem: isteni lett! AZ alap hideg jégsaláta-levél volt és erre került a meleg spárga, hmmmm. Na meg persze egy csomó más finomság is. Nézzétek csak:

Hozzávalók:
kb 3-400 gramm jégsaláta összevágva
5-6 levél medvehagyma
2 retek
2 paradicsom
2-3 szál újhagyma
500 gramm zöldspárga
1 nagy piros kaliforniai paprika (de lehet sárga és piros vegyesen is)

az öntethez:
1 evőkanál magos mustár
2 evőkanál olívaolaj
1 evőkanál tökmagolaj
citromlé

bors

A jégsalátát összedaraboltam és egy nagy salátás tál aljára szórtam. Majd a medvehagyma leveleket alaposan átmostam, és vékony csíkokra vágtam. A retket és az újhagymákat felkarikáztam vékony szeletekre. Ezek is mentek a salátára. Végül a paradicsomokat kis kockákra vágtam és a salátára szórtam.
Aztán lazán megpucoltam a zöldspárgát: a szárát megfogtam és addig hajlítottam, amíg el nem pattant. Az alsó része fás, azt ki lehet dobni, a felső finom, használható. Végigtörögettem az összeset, majd folyó víz alatt alaposan lemostam (én már nem szoktam leszedni a kis pikkelyeit, ugyanolyan ehető és finom), majd kb 3-4 centis darabkákra vágtam. A kaliforniai paprikát szintén alaposan lemostam és nagyon vékony csíkokra szeleteltem.
Egy serpenyőben kevés olívaolajat melegítettem nagy lángon, először beledobtam a spárgát, sóztam és hagytam kicsit fonnyadni. Majd kb 1 perc után hozzáadtam a paprikát is és amíg az egész kicsit átpirult, egy kis tálkában elkészítettem a salátaöntetet.
A magos mustárt, az olívaolajat és a tökmagolajat összeöntöttem, hozzáadtam a citromlét, a sót és a borsot is (itt a mennyiség teljesen ízlés dolga) és alaposan összekevertem.
Majd a serpenyő alatt lezártam a gázt és a még meleg zöldségeket a hideg salátára öntöttem, valamint jól nyakon öntöttem a salátaöntettel. Két kanál segítségével alaposan összekevertem és már tálaltam is. Miután kiszedtem, kevés fehér krémsajtot reszeltem a tetejére. Jó étvágyat hozzá!



3 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...