2014. április 14.

Epres túróalagút fehércsokis mascarponéval

Csodás finomsággal rukkoltam elő a családnak, ismét megszavazták húsvéti édességnek. A baj csak az, hogy ez már a harmadik édesség, amit el kéne készítenem húsvétra. Lassan szavaztatnom kell, azt hiszem :-)
De egy biztos, ez a torta isteni lett, a belső túrókrém kiválóan harmonizál az apróra vágott eperrel és a külső, selymes mascarponés borítással. A díszítés pedig tényleg mindenkinek a saját képzeletére van bízva. Én az eper-étcsoki örök klasszikusra szavaztam.

Hozzávalók:
a piskótához:
6 tojás
6 evőkanál liszt
6 evőkanál cukor

a töltelékhez:
500 gramm túró
200 ml tejszín
6 evőkanál porcukor
500 gramm eper apróra vágva

a borításhoz:
500 gramm mascarpone
100 gramm fehércsokoládé
1 evőkanál citromlé
3-4 evőkanál porcukor

díszítéshez:
pár szem eper
olvasztott étcsokoládé (kb 1 sor a táblából)

A piskótát ugyanúgy készítettem, mint minden tortámnál, azaz a 6 tojás fehérjét habbá vertem, de nem túl keményre, különben a sütőben megemelkedik, aztán, amikor kiveszem, össze is fog esni. Szóval olyan közepesen keményre vertem, raktam bele egy csipet sót is. A 6 db sárgáját pedig 6 evőkanál cukorral fehéredésig kevertem, majd hozzákevertem 6 evőkanál lisztet és az egészet összeforgattam a fehérjével. Aki szeretné, tehet bele teáskanálnyi sütőport is, én nem szoktam. Az egészet sütőpapírral bélelt sütőlemezre öntöttem, majd 180 fokos sütőben 10 percig sütöttem.
Amint kész lett, azonnal kiborítottam a konyhapultra már előzőleg kiterített konyharuhára. Óvatosan lehúztam róla a sütőpapírt, majd a konyharuha segítségével roláddá feltekertem és így hagytam kihűlni.

Közben elkészítettem a tölteléket: a túrót villával összetörtem és hozzáadtam a porcukrot, majd alaposan összekevertem. Aztán az előzőleg behűtött tejszínt kemény habbá vertem és a túróval óvatosan összekevertem. Majd a már kihűlt piskótatekercset kitekertem és megtöltöttem a túrókrémmel. A krémet egyenletesen elkenegettem a piskótán, majd megszórtam az apróra összevágott eperrel és szépen feltekertem. Egy tálcára emeltem és a hűtőbe tettem, amíg a mascarponés krémet kikevertem.

A borításhoz a fehércsokoládét beletördeltem egy műanyag tálkába és a mikroba tettem, megolvasztottam. Kb 10 másodpercenként átkavartam, nehogy megégjen a csoki. Majd az olvadt csokoládét a mascarponéhoz adtam és ízlés szerint kevés porcukorral és citromlével még ízesítettem. Végül kivettem a hűtőből a már megtöltött torta-alagutat és bevontam a fehércsokis mascarponekrémmel.
A tetejét félbevágott eperrel és olvasztott csokoládéval díszítettem. Fogyasztásig hűtőben tároltam, a másnapra maradt szeletek is nagyon finomak voltak!

3 megjegyzés:

  1. Csodaszep,mennyei finom lehet!!!

    VálaszTörlés
  2. Hűha, ezt én is megszavaznám, csodásan néz ki!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű és csábító a csokival spienelt eperszemekkel a tetején! <3

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...