2014. április 28.

Epres-mákos joghurttorta

Ennek a tortának az előzménye sógornőm műve. Egészen pontosan másfél hónapja készített egy csodás máktortát, aminek elkértem a receptjét, majd természetesen markásítottam és íme az eredmény.Rengeteg eper van benne és krémes görög joghurt, a mák pedig csak fokozza az élvezeteket!

Hozzávalók:
az alaphoz:
200 gramm darált háztartási keksz
100 gramm olvasztott vaj

a joghurtos krémhez:
400 gramm (görög/sűrű krémes) joghurt
80 gramm porcukor
2 tasak dr Oetker expressz zselatin fix (2*20 grammos)
2 dl tejszín
100 gramm darált mák
1 evőkanál vaníliakivonat / 1 zacskó vaníliás cukor
300 gramm eper apróra vágva

Elsőként az alapot készítettem el, azaz az olvasztott vajat és a darált kekszet összekevertem egy tálban, majd a kapcsos tortaforma aljába szórtam és egy pohár talpának segítségével elegyengettem.
Majd következett a joghurtos krém:
Először is az előző este behűtött tejszínt felvertem jó keményre, majd félretettem.
A joghurtot a zselatinnal, kézi habverővel 1 percen át folyamatosan elkevertem, majd hozzáadtam a mákot, a porcukrot és a vaníliakivonatot és alaposan összekevertem. Ezután óvatosan beleforgattam a tejszínhabot, végül az apróra összevágott eper következett, amit szintén óvatosan forgattam a krémbe.
A kész krémet a tortaformába töltöttem, a tetejét félbevágott eperszemekkel díszítettem és olvasztott csokoládéval meglocsoltam, majd éjszakára a hűtőbe tettem. Másnapra szeletelhetővé vált.

4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...