2014. április 25.

Báránygerinc, juhtúrós puliszkával és zöldspárgával töltött rétessel

Megint sikerült listásat alkotnom.És hogy ez mit jelent? Férjem szerint azok az ételek, amik fantasztikusan sikerültek, felkerülnek a "Bármikor készíthető ételek" listájára és amikor én nem tudom, mit kéne főzni, ő csak bedob egy ételnevet erről a listáról.
Nos, a legnagyobb dícséret az volt, hogy "Ilyet még a legjobb éttermekben sem ennénk!" Úgyhogy lista és legjobb éttermet felülmúlás pipa :-)
De hogy ne csak magamat fényezzem: itt említem meg drága Era barátnőmet, az Életinfo blog íróját, akinek egyrészt a bárányt köszönhetem, másrészt a csodás zöldspárgás-sonkás rétese adta az ihletet az én puliszkás rétesemhez.

Hozzávalók a bárányhoz:
1 szép darab bárány gerinc csont nélkül (én még pár bordát is mellésütöttem ÍGY)
olaj
örölt bors
pár rozmaringlevél
szárított menta
3 gerezd zúzott fokhagyma


A réteshez:
1 csomag réteslap
1 bögre (2 dl) kukoricadara
3,5 bögre víz

200 gramm juhtúró
50 gramm kockabacon
250 gramm zöldspárga

Először a rétest készítettem el:
A csomagban 8 réteslap volt, így a fent megadott mennyiségből összesen 2 rétest tudtam készíteni, mindkét rétest 4-4 lapból állítottam össze.
Először megfőztem a puliszkát, azaz a bögre kukoricadarát a 3 és fél bögre vízzel felöntöttem és alacsony lángon, kb 10 perc alatt tejbegríz sűrűségűre főztem, majd elzártam alatta a gázt, sóztam és fedő alatt hagytam még készre puhulni.
Ezután egy serpenyőben megpirítottam a baconkockákat, majd egy tányérba szedve hagytam hűlni. A bacon zsírjában pedig a megtisztított zöldspárgákat (a fás végüket letörtem, majd alaposan megmostam őket) kicsit átpirítottam, mert igen vastagok voltak és féltem, hogy a rétesben nem fognak eléggé megpuhulni.
A réteslapokat egyenként megkentem olajjal és négyet egymásra raktam, majd következett a rétegzés:
a puliszka egynegyedét a rétes egyik szélére kentem, kb evőkanálnyi vastagságban. Majd rászórtam a juhtúró felét. Erre jött a spárga fele, amiket hosszában szépen ráfektettem a juhtúrós puliszkacsíkra, majd az egészet lezártam a puliszka második negyedével. Az egészet megszórtam a pirított baconkocka felével, majd a széleket behajtva óvatosan feltekertem a rétest.
A maradék alapanyagokkal ugyanígy jártam el a másik 4 réteslapon.
Majd a két rétest sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, megkentem a tetejét is olajjal és 4180 fokos sütőben addig sütöttem, amíg szép aranybarna színt nem kapott (ez nálam kb 20 perc volt.)

Majd hozzáláttam a báránygerincnek. Igazából a gerincet és a bordákat azért külön-külön sütöttem, meg a gerinchúst már a bordáktól szétválasztva kaptam, így báránygerinc-filéket süthettem ki, ami hatalmas élmény volt, ugyanis roséra sütve az egyik legfinomabb hús, amit valaha ettem.
Szóval a pácolást már előző este elvégeztem: olajat, sót, borsot, mentát, rozmaringot és zúzott fokhagymát összekevertem egy kis tálkában, majd ezzel kenegettem át a húsokat és letakarva várt másnapig a sorsára.
A bordákkal nem cicóztam, régi jól bevált receptem alapján készítettem.
A gerinc is alaposan bepácolódott, itt sem szórakoztam sokat, a hosszú gerinchúst (ami külsőre kb olyan, mint a sertésszűz), kb 3 ujjnyi darabokra vágtam, majd kevés olívaolajat tettem a serpenyőbe, felforrósítottam és a gerinchús minden oldalát kb 1-1 perc alatt átpirítottam. Majd hagytam pár percig pihenni a húst , közben a rétes is kész lett és már csak tálalnom kellett.
Az eredmény egy fantasztikusan finom, szaftos és omlós báránygerinc, szintén omlós és ízes borda és hozzá tökéletesen passzoló, juhtúrós puliszkával és zöldspárgával töltött, ropogós rétes lett.
Ha tehetitek, mindenképpen próbáljátok ki!

1 megjegyzés:

  1. Marka, szuper vagy! A bárány nagy kedvencem; sajnos Z nem eszi meg, egymagamnak pedig ... vagy mégis? :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...