2014. április 17.

Baconos-zöldspárgás tészta kéksajttal megszórva

Végre, végre, végre!!! Megvettem az idei első zöld spárgámat. És már tudtam is, mi lesz belőle. Tésztaétel. Baconnal. Na meg sajttal. Be is néztem a hűtőbe, amiben ugyebár mindig lapul 3-4 féle sajt. Volt kecske, meg juh, meg trappista és parmezán is (az első kettő is sajt ám és nem bégető meg mekegő állatokat sanyargatok a hűtőmben :-D). De a legjobban egy dán kéksajt fogott meg: ez az, ez kell ma nekem.
Már láttam is neki az örömfőzésnek, mert ez bizony az! Csak dobálom a serpenyőbe egymás után, ami csak az eszembe jut és a vége mindig valami fenomenális. Mert nem mérek, nem agyalok, csak az érzés után megyek! IMÁDOM! Vééégre visszajött az ihlet! Köszönöm TAVASZ! :-D

Hozzávalók 4 személyre:
1 csomag (500 gramm) zöldspárga
2 evőkanál kockára vágott baconszalonna
csipet só
kb 2,5-3 dl tejszín
kéksajt
300 gramm tészta (én kagylótésztát használtam)

Mindenekelőtt megtisztítottam a spárgát: elkezdtem meghajlítani és ahol eltört, ott az alsó rész ment a kukába, a felső rész pedig a mosogatóba. Ahol ugyanis eltörik a spárga, ott az alsó rész már sajnos fás, így nem nagyon  érdemes kínlódni vele. Én a pikkelyeket nem szoktam leszedni róla, így a törés után már csak folyó víz alatt alaposan lemosom és kész is. Jelen esetben kb 2 centis darabkákra vágtam a használható szárrészeket.
Majd a baconszalonnát apró kockákra vágtam és egy serpenyőben megpirítottam.
Közben egy lábasban feltettem sós vizet forrni a tésztának.
Mikor a baconkockák megpirultak, hozzáadtam a spárgadarabokat és hagytam kb 5 percig puhulni-pirulni.
Közben a víz felforrt, a tésztát pedig a használati utasítás szerint pár perc alatt kifőztem.
A közben már szépen megpuhult spárgás-baconos alaphoz hozzáöntöttem a tejszínt és hagytam pár percen át besűrűsödni. Sóztam, borsoztam (sóval óvatosan, mert a bacon is sós), majd a már kifőtt tésztát beleszedtem a szószba - kevés tésztalével együtt, amitől a tészta fényesebb és a szósz sűrűbb lesz. Jól összekevertem, végül rámorzsoltam kéksajtot és már tálaltam is.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...