2014. március 19.

Ragacsos datolyapuding

És hogy milyen a sors. Egyik este belebotlottam Gordon Ramsay datolyapudingjába, éppen elkészült vele és mennyeien nézett ki, ahogy a családja elé tette az asztalra. Gondoltam, ez aztán a nekem való édesség. Rá is találtam a receptjére Édesem blogján, de ott meg is torpantam. Datolyaáztatás, mixelés, amihez nekem semmi kedvem nem volt. Belegondoltam, mit össze kell majd küzdenem az itthon kapható aszalt és főleg kemény datolyával és már nem is volt kedvem az egészhez. Aztán pár nappal később elmentem az Ázsia Bt-be és megláttam az iráni nyers datolyát. Egyszer egy műsorban már láttam egy filmet a nyers datolyáról, ahol istenítették a puha, krémes állagát, így vettem is azonnal egy dobozzal (400 gramm nem egészen 700 forint volt). Otthon kibontottam és egyik meglepetés ért a másik után.Először is a datolya fekete volt. Másodszor: eszméletlen puha és krémes. Gyakorlatilag nem kellett rágni, csak szétnyomtam a nyelvemmel a szájpadlásomon, kiélveztem az oltári édes, ragacsos ízét és már nyeltem is le.
Na, ebből lett az én datolyapudingom. Ami igazából nem is puding, hanem inkább muffin, viszont Ramsay mester állítólag a sajátjának kiáltotta ki a receptet. Hááát, Mester, ezúton is hála és köszönet érte! Édesemnek pedig a naracsos szósz ötletéért, amivel tompítottam a datolyás süti édességét :-)

Hozzávalók:
225 gramm datolya kimagozva
165 gramm liszt
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna
egy csipet só
85 gramm szobahőmérsékletű vaj
65 gramm nádcukor
2 közepes tojás

a narancsos szószhoz:
200 gramm cukor
3 evőkanál víz
1 kávéskanál citromlé
100 ml frissen facsart narancslé
1 nagy csipet só
50 gramm vaj


A datolyákat kimagoztam, majd lemértem és botmixerrel krémesre turmixoltam. Ha az itthon kapható - jó öreg - aszalt datolyához van szerencsétek, akkor érdemes előtte forró vízbe áztatni minimum 2 órára, majd ezután turmixolni.
A lisztet, a sütőport és a szódabikarbónát összeszitáltam egy külön tálba és hozzáadtam a sót.
Egy robotgép táljába tettem a szobahőmérsékletű vajat a cukorral és habosra kevertem, majd hozzáadtam egyenként a tojásokat, jól elkevertem, végül következett a datolyakrém. Ezután hozzáadtam a száraz alapanyagokat és egyneművé kevertem.
Egy muffinsütőbe muffinkapszlikat tettem, mindegyiket félig töltöttem a tésztával és 180 fokra előmelegített sütőben kb 20 perc alatt készre sütöttem.

A narancsos szószhoz a cukrot a vízzel és a citromlével egy lábasba tettem és addig melegítettem alacsony lángon, amíg a cukor teljesen el nem olvadt és szép aranyszínűre nem karamellizálódott (jó 10 percig rotyog, forr, de ne csüggedjünk, egyszer csak karamellizálódik ám!). Majd hozzáadtam a a narancslét (vigyázat, elkezd fröcsögni) és a csipet sót és alaposan elkevertem. Végül hozzáadtam a vajat, hagytam, hogy elolvadjon és le is húztam a tűzről.

Tálaláskor a datolyapudingot a narancsos karamellszósszal meglocsolva tálaltam. Ha létezik mennyország, mi megtaláltuk :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...