2014. március 6.

Paradicsommal és medvehagymával töltött aranydurbincs

Hogy miért is jó, ha az embernek van egy édes-drága gasztroblogger barátnője? Mert felhívja telefonon, hogy megkérdezze, hány aranydurbincsot kérek. Era barátnőm volt a tett elkövetője, én meg hagytam magam és berendeltem 4 durbincsot.
Aztán egyszer csak csöng a telefon, hogy itt van ám a ház előtt, menjek már le, na. :-) Rohantam le, pár perc múlva pedig fel és már pucoltam is a kis drágákat.
Aztán jött a lázas kutatás, hogyan is kéne elkészíteni. Andi barátnőm blogján láttam a fűszerekkel megtömött aranydurbincsot, de nem volt itthon hozzá friss fűszerem. Kedvenc halas blogomon, a Tarka Bárkán több tipp is volt a durbincs elkészítésére vonatkozóan, így a végén a saját kis fejemben forgattam a pocak-kitömés ötletét, így született a medvehagymával és paradicsommal töltött aranydurbincs. Alá pedig sok finom zöldség.

Hozzávalók 4 személyre:
4 aranydurbincs (kb 35-40 dekásak)1 paradicsom
12 szál medvehagyma

bors
1 citrom

2 cukkini
2 kaliforniai paprika

A durbincsokat, mivel már ki voltak belezve, először lepikkelyeztem, majd alaposan megmostam és papírtörlővel szárazra töröltem. Majd sóztam, borsoztam és kb 2 órára a hűtőbe tettem.
Közvetlenül a készítés előtt a cukkiniket és a paprikákat alaposan megmostam. A cukkiniket kb ujjnyi vastagra karikáztam, a paprikát is nagyobb kockákra szeleteltem, majd egy 25*35 cm-es tepsi aljára szórtam, kevés sóval meghintve és nagyon kevés olívaolajjal meglocsolva.
Aztán kivettem a hűtőből a halakat, mindegyik pocakba tettem 3-3 szál medvehagymát félbehajtva, és mindegyikbe csúsztattam 1 karika paradicsomot. A halakat, miután a tepsiben szépen egymás mellé rendeztem, 1-1 helyen mélyen bevágtam annyira, hogy egy félbevágott citromszeletet bele tudjak helyezni.

200 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem, majd kivettem, vékonyan megkentem a durbincsok tetejét tejföllel (hiába, no, nálunk ezt imádják a pasik) visszatoltam még pár percre pirulni és már kész is volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...