2014. február 7.

Toros káposzta

Ezt az ételt akkor imádom a legjobban, ha közvetlenül disznóvágáskor, friss húsból készül. Nem véletlenül illetik a "toros" jelzővel, hiszen szorosan a disznóvágáshoz, azaz a torhoz kapcsolódik. Én most kénytelen voltam beérni a hentesnél vett hússal, ráadásul nem apróztam el: csülköt vettem hozzá. Megbolondítottam még egy kis füstölt lapockával is, csak az íze kedvéért és anyósom házi savanyítású káposztája tette az "i"-re a pontot.

Hozzávalók:
1 kg savanyú képoszta
60 dkg sertéscsülök (csont nélkül)
20 dkg füstölt lapocka
zsírszalonna
2 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma

bors (én tettem bele egész és őrölt borsot is)
2 babérlevél
pirospaprika

1 evőkanál apró kockára vágott zsírszalonnát kiolvasztottam alacsony lángon egy lábasban, majd a kiolvadt zsírra dobtam az összevágott vöröshagymát és megpároltam. Majd következett a zúzott fokhagyma, végül a kb 1 cm*1cmes kockára vágott füstölt lapocka. Hagytam kicsit átpirulni, majd hozzádobtam a szintén kockára vágott csülköt, megszórtam 1 evőkanál pirospaprikával, átkevergettem, majd felöntöttem annyi vízzel, ami éppen ellepi. Sóztam, borsoztam,beledobtam a babérlevelet majd kb 1 órán át főztem fedő alatt, amíg a hús meg nem puhult. (ha nem elég puha a  hús, nyugodtan főzzük tovább). Aztán a pörköltet betakargattam a savanyú káposztával és hagytam így megpárolódni a káposztát a hússal további fél órán át - fedő alatt. Ha nagyon savanyú a káposzta, érdemes a húshoz adás előtt átmosni, nekem szerencsére nem kellett. A fél óra elteltével átkevergettem a húst a káposztával, megkóstoltam, kicsit még borsoztam rajta és már kész is volt.
Tálaláskor tejföllel és friss, puha kenyérrel kínáltam.

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...