2014. február 14.

Málnás csokoládétorta

Valentin nap közeledik és bár mi még sosem tartottuk , de idén úgy döntöttem, hogy készítek valami finom édességet az én életem egyetlen párjának.
Nem volt nehéz dolgom: szereti az étcsokit és a málnát, így a kettőt kombinálva találtam rá erre a receptre, amit jól el is készítettem, a magam kis változtatásaival.
Fogadjátok szeretettel, akár Valentin napra, akár csak úgy, mert megérdemlitek :-)

Hozzávalók:
a mázhoz:
100 gramm étcsokoládé
150 gramm málnalekvár
125 ml tejszín

a tortához:
30 gramm kakaópor
125 ml víz
60 ml tej
1/2 teáskanál vaníliakivonat
90 gramm málnalekvár
115 gramm vaj
65 gramm cukor
2 közepes tojás
125 gramm liszt
1 1/2 teáskanál sütőpor
csipet só
80 gramm málna (mélyhűtőből vettem elő)

Először elkészítettem magát a tortát. A kakaóport a vízzel csomómentesre elkevertem és félretettem. A tejet a vaníliakivonattal és a málnalekvárral szintén simára kevertem és hozzáadtam a kakaóhoz, majd az egészet nagyon alaposan összekevertem.
A vajat a cukorral robotgépben kihabosítottam, majd, amikor már jó habossá vált, egyenként hozzáadtam a tojásokat is. Ezután következett a kakaós-lekváros massza, ezt is jól összekevertem. A lisztet összeszitáltam a sütőporral és a sóval, végül a robotgép folyamatos keverése mellett a csokis masszához adtam a már kiolvasztott málnaszemekkel együtt.
Amikor egynemű lett a tortatészta, egy sütőpapírral kibélelt, 22 centis tortaformába öntöttem és 180 fokra előmelegített sütőben 30-35 percig sütöttem. Ezután kivettem a sütőből és hagytam kihűlni.

Amíg a torta hűlt, elkészítettem a tetejére a mázat. Az étcsokit és a tejszínt vízgőz felett hagytam összeolvadni, majd hozzáadtam a málnalekvárt is és alaposan elkevertem. A kihűlt tortára kentem, majd hűtőbe tettem.
Málnaszemekkel díszítettem és tejszínhabbal tálaltam.

5 megjegyzés:

  1. Oooo a csoki-malna duo nekem is nagy kedvencem,isteni lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, én belekóstoltam és nagyon finom. AZ igazi tortafalás majd este lesz :-)

      Törlés
  2. Marka, egy nagy szeletért akár szerelmet is vallok! ;-DD <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsi :-D Ha gyorsan elindulsz, még juthat egy szeletke :-)

      Törlés
  3. Málna csokival tökéletes páros, legyen akár valentine's day or not :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...