2014. február 19.

Konyakos csirkemájjal töltött padlizsán

Barátnőm a napokban a kezembe nyomott egy 1999-es Magyar Konyhát. Lapozgattam, lapozgattam, és egyszer csak rábukkantam erre a különleges receptre. Gyorsan megpróbáltam megjegyezni, hiszen imádjuk a padlizsánt, ráadásul férjuram kedvence a csirkemáj.
Aztán teltek-múltak a napok és tegnap eszembe jutott, hogy el kéne készíteni. Nem pont úgy csináltam, ahogyan az le volt írva, sajnos már nem emlékeztem minden részletre, de a lényeg megmaradt.
És annyira finom lett, hogy férjúr szerint ezt is fel kell venni a bármikor elkészíthető ételek listájára :-)

Hozzávalók 4 személyre:
3 szép nagy padlizsán
40 dkg csirkemáj
1 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2 evőkanál konyak (elhagyható, de ettől lesz különleges íze)

bors
majoranna
kakukkfű
150 ml (!!!) bulgur (lehet helyettesíteni kölessel vagy barna rizzsel is)
300 ml víz
15 dkg trappista sajt
baconszalonna


A padlizsánokat megmostam, letörölgettem, a végeit levágtam, majd mindegyiket hosszában félbevágtam. Ezután egy evőkanál segítségével óvatosan kikanyarítottam a belsejét, majd a kanál segítségével a benne ragadt maradék padlizsánbelsőt kikapargattam és az összes kiszedett padlizsánhúst felszeleteltem kb 1*1 centis kis kockákra.
A kikapart padlizsánhajókat óvatosan megsóztam, majd egy tepsibe egymás mellé helyezve, 160 fokos sütőbe toltam, kb 20 percre, hogy kicsit megpuhuljanak, mire megtöltöm őket.
Aztán elkészítettem a tölteléket. Elsőként egy mélyebb serpenyőbe tettem az apróra vágott padlizsánhúst és addig pirítottam, amíg meg nem puhult teljesen. Ekkor az egészet egy tálba kotortam és ugyanebben a serpenyőben megpuhítottam kevés olajon a kockára vágott vöröshagymát, amire rádobtam a kockára vágott májat és pár percig együtt pirítottam. Majd megszórtam kevés majorannával és kakukkfűvel és még pár percig hagytam együtt pirulni. Végül hozzáöntöttem kb 2 evőkanálnyit konyakot és még 1 percig hagytam párolódni. (ezalatt az alkohol el is fő az ételből)
Közben, egy külön edényben a 150 ml bulgurt odatettem a 300 ml vízzel és egy nagy csipet sóval főni, kb 10 perc alatt be is szívta a folyadékot és meg is puhult.
Amikor a máj készen lett, hozzáadtam a már puha padlizsánbelsőt, a bulgurt, sóztam és borsoztam, majd alaposan összekevertem! A sütőből kivettem a padlizsánhajókat, beletöltöttem a májas tölteléket, majd mindegyik töltött padlizsánt megszórtam reszelt sajttal és apróra vágott baconszalonnával.
200 fokos sütőben kb 20 perc alatt készre - azaz a tetején lévő sajtot aranybarnára - sütöttem.



3 megjegyzés:

  1. Jó kombó, szeretem... szeretném :)

    VálaszTörlés
  2. Konyak és máj nagy barátok - én pedig a padlizsán barátja vagyok, töltve, sütve, rántva :)

    VálaszTörlés
  3. Hű, hogy ez milyen jól hangzik... :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...