2014. január 27.

Rakott karfiol

Anyósom megmentett pár kicsi fej karfiolt a fagy elől még késő ősszel, de szegénykéket már nem nagyon lehetne tovább rakosgatni, így muszáj volt elkészítenem egyszerre a 6 kis karfiolt. Párom rögtön adta is az ötletet: Legyen rakott karfiol!
Hmmm, már nagyon régen nem csináltam, úgyhogy nem is hezitáltam tovább, már vettem is ki a mélyhűtőből a darált húst.
Egyszerű egytálétel, aminek az elkészítéséhez ráadásul nem is kell túl sok idő, egyszerre nagyon nagy adagot is el lehet készíteni és másnap, újramelegítve is nagyon finom.

Hozzávalók:
2 nagy karfiol (vagy az esetemben 6 kicsike)
500 gramm darált hús (én most darált sertéscombot vettem elő a mélyhűtőből)
1 fej vöröshagyma
1 paradicsom
1 pörköltkocka
kb 3-4 dl víz

bors
kakukkfű
125 gramm előfőzött barna rizs (a zacskós fajtát használtam)
10 dkg reszelt trappista sajt

Elsőként feltettem két lábasban vizet forrni. Az egyikben fogom a rizst főzni, a másikban pedig a karfiolt.
A karfiolt megpucoltam, rózsáira szedtem és vártam, hogy felforrjon a vize.
A kockára vágott vöröshagymát 1 evőkanál olajon megfuttattam, majd hozzáadtam a darált húst és kb 5 perc alatt, nagy lángon alaposan megpirítottam - azaz hagytam zsírjára sülni, közben persze kevergettem, hogy ne egy nagy összeállt hústömb legyen, hanem apró, pirított húsdarabkák.
Végül hozzáadtam az apró kockára vágott paradicsomot, felöntöttem a vízzel és beletettem a pörköltkockát. Amikor a kocka felolvadt, még sóztam és borsoztam az ételt, végül nagy csipet szárított kakukkfűvel is megszórtam.  Így hagytam összefőni közepes lángon kb 10 percig.
Közben a víz felforrt, én pedig beleengedtem a zacskós rizst, ami kb 15 perc alatt meg is főtt.Pont addigra a darált hús is elkészült, így a paradicsomos-darált húsos egyveleghez adtam a rizst, jól összekevertem.
A másik lábas már felforrt vizábe beletettem a karfiolrózsákat és hagytam 5 percen át puhulni, majd szűrővel kiszedtem. A karfiolokat két részre osztottam, az első felét egy tűzálló tál aljára tettem és elegyengettem. Majd rákentem pár kanálnyi tejfölt, és rászedtem a teljes adag rizses daráűlt húst. A tetejét a karfiolrózsák másik felével borítottam úgy, hogy a teljes edény rizseshús tetejét befedje. Majd erre is tejfölt szedtem, szétkentem úgy, hogy beborítsa a karfiolt, végül az egészet megszórtam 10 dkg reszelt trappistával.
220 fokra előmelegített sütőben kb 20 perc alatt pirosra sütöttem.

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...