2014. január 20.

Portugál tortácska (sajttorta narancsos karamellszósszal)

Karácsonyra megkaptam egyik nagy kedvencem, Jamie Oliver "Jamie 30 percesek" című könyvét. Már egy ideje néztem a TV Paprikán , de most itt volt a kezemben a nagy mű és gondoltam, ez most baromi jól fog jönni, mivel tavasszal visszaállok a taposómalomba. És a gyerekek utáni rohangászás kitölti majd a délutánokat, így este tényleg csak egy 30 percesre lesz időm.
Ki is néztem a piri-piri csirke, zöldfűszeres burgonya, portugál tortácska triót és alaposan átolvastam vagy ötször, hogy mire odaállok a konyhapulthoz, extraszuperül menjen minden.
Nem titok, hogy kíváncsi voltam, vajon tényleg el lehet -e készíteni 30 perc alatt ezt a három finomságot egyszerre.
Nos, a legtöbb háziasszonyhoz képest egy kis előnnyel indultam, mivel már nagyon sokszor főztem sziumultán (azaz egyszerre több fogást) adott időre és már nagyon rutinosnak éreztem magam. Egészen eddig. Jamie 30 percese kifogott rajtam, 75 perc alatt készült el, de hozzáteszem: ha az ételeket külön-külön készíteném el, mindegyik fogás kész lenne 30-30 perc alatt. Így összekeverve azonban elég kaotikus volt a helyzet.
A végeredmény viszont egyértelműen fantasztikus, szuperséges és díjnyertes.
Íme a desszert, amitől férjem teljesen elalélt és azt mondta: "Ebből bármikor és bármennyit csinálhatsz!"

Hozzávalók:
1 csomag előre kinyújtott leveles tészta
pár csipet őrölt fahéj
125 gramm natúr krémsajt
1 egész tojás
1 kávéskanál vaníliakivonat
1 evőkanál porcukor
1 narancs lereszelt héja

5 evőkanál kristálycukor
1 narancs

Első lépésként a  sütőt előmelegítettem 200 fokra. A leveles tésztát 6 egyenlő részre felvágtam, mindegyikre szórtam kevés fahéjat és mindegyiket feltekertem. Majd félbe hajtottam és az ujjammal négyzet alakúra nyomkodtam. Mindegyik négyzetet a muffinsütő egy-egy muffon formájába nyomkodtam úgy, hogy teljesen kitöltse.

A krémsajtot a tojással, a vaníliakivonattal, a reszelt narancshéjjal és a porcukorral egyenletesen elkevertem majd félretettem.
A tésztával kibélelt muffinsütő formát 8-10 percre betoltam a sütőbe és akkor vettem ki, amikor már szép aranybarnára sült. Ekkor a belseje felpúposodott, amit én egy kanál segítségével lenyomkodtam, így 6 darab üreges sült tésztakosárkát kaptam, amit még nem vettem ki a muffinsütő formából, hanem megtöltöttem az előzőleg kikevert krémsajttal. A megtöltött tésztákat visszatoltam újabb 10 percre és amíg sült, elkészítettem a narancsos karamellszószt.

A narancs levét kifacsartam egy kis lábasba és beleszedtem az 5 evőkanál kristálycukrot, majd közepes lángon az egészet hagytam elolvadni és karamellizálódni. Nagyon kell vigyázni, nem szanad kóstolgatni, mert az egész szósz iszonyú forró, ráadásul a karamell hamar rátapad az ember ujjára és még tovább éget.
Szóval, amikor már kb méz sűrűségű lett a narancsos szósz, lezártam a gázt és vártam, hogy a kis tortácskák elkészüljenek. Nem kell megijedni, melegen még remegős-folyós lesz a sajtkrém a tésztában, de ha hagyjuk kihűlni, szépen meg fog szilárdulni. Még azon melegében meglocsoltam mind a hat tortácskát a narancsos karamellel és félretettem hűlni.
Miután kihűlt, egy kanál segítségével óvatosan kiszedtem egy tálcára a már kész tortácskákat és tálaltam.

(Forrás: Jamie 30 percesek, 122. oldal Park Kiadó)

5 megjegyzés:

  1. Nekem 3 perc sem kellene, hogy felfaljam mindet! ;-DD

    VálaszTörlés
  2. Ez nekem is az egyik kedvencem!

    VálaszTörlés
  3. Hú, azzal a karamellszósszal a tetején nagyon finom lehet! El is hiszem, hogy se perc s már elvolt fogyva. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...