2014. január 3.

Gesztenyés-vörösáfonyás pulykapástétom

Ezt a finomságot karácsonyra készítettem a családnak, ugyanis hagyomány anyósomnéknál, hogy mindig eszünk gesztenyés pulykát szenteste. De én nem mertem bevállalni egy egész pulyka sütését, ezért egy egyszerűbb és akár már 1-2 nappal hamarabb elkészíthető változat mellett döntöttem. És mivel az egész család szereti, ha a húsétel meg van bolondítva valamilyen gyümölccsel, az aszalt vörösáfonya lett a gesztenyés pástétom harmadik hozzávalója.
Bátran ajánlom vendégvárónak, mivel alig van vele munka, jól előre lehet vele dolgozni, és persze alaposan el lehet vele kápráztatni a népet :-)

Hozzávalók:
1 kg darált pulykahús
fél dl tejszín
fél dl száraz fehérbor
2 egész tojás
só, bors
25 dkg sült szelídgesztenye (megpucolva)
15 dkg aszalt vörösáfonya
kb 25 dkg baconcsík

Elsőként a gesztenyéket készítettem el, azaz mindegyik gesztenyén ejtettem egy kereszt alakú vágást (óvatosan, mert a héja kemény, nehogy a kés a kezünkbe szaladjon), majd 1 órára vízbe áztattam. Ezután előmelegített sütőbe toltam egy tálcán elrendezve és addig sütöttem, mígy mindegyik gesztenye szépen szét nem nyílt a vágás mentén. Ezután már csak meg kellett várni, hogy kihűljön és szépen lepucoltam a héját.

A darált pulykahúst a  tejszínnel, a fehérborral és a felvert tojással alaposan összekevertem (én imádom a kezemmel összegyúrni, érezni a finomságokat, ahogy teljesen egymásba olvadnak). Majd hozzáadtam a tisztított és apróra vágott szelídgesztenyéket, majd sóztam, borsoztam az egészet.

Amikor a massza összeállt, elővettem egy téglalap alakú sütőformát (aki szereti, használhat őzgerinc formát is), kikentem olívaolajjal és kibéleltem baconszalonna-csíkokkal úgy, hogy a szalonnacsíkok szélei lelógjanak.
Majd a bélelt formába tettem a darált húsos massza egyharmadát, aztán erre a masszára szórtam az aszalt áfonya felét, majd beborítottam a darált húsos massza másik harmadával. Ismét megszórtam a vörösáfonya másik felével, végül a maradék pulykahússal borítottam. Aztán ráhajtogattam a lelógó baconcsíkokat és vízfürdőben (azaz egy tepsibe öntök annyi vizet, ami a tepsi kb harmadáig ér és ebbe állítom bele a sütőformát) 180 fokos sütőben kb 1 órán át sütöttem.
Utána hagytam kihűlni teljesen, majd leöntöttem róla a felesleges folyadékot, kifordítottam egy tálcára és egész éjszakára hűtőbe tettem.
Másnap 1 centis szeleteket vágtam belőle és előételként tálaltam, krumplisalátával.


1 megjegyzés:

  1. Amikor elolvastam a címet, az jutott eszembe, hogy ez milyen jó ötlet lenne Karácsonyra - és amikor olvasom: tessék! Szuper-szuper-szuper! Már alig van hátra 355 nap ... :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...