2013. december 19.

Tejszínes-fehérboros nyúlragu

Nagyon jó áron jutottam egész nyúlhoz, ami szépen meg volt pucolva, nekem már csak darabolnom kellett.
Gondoltam, megsütöm fokhagymásan, kevés fehérbort aláöntve, de aztán mégiscsak egy jó ksi szaftos nyúlragu mellett döntöttem. ÉS hogy ne változtassak sokat az eredeti elképzelésemen, volt itt előpirítás, fokhagyma, fehérbor és a végén, a selymes szaft kedvéért házi tejszín is.
A nyúl bármelyik részéből elkészíthető - én most mindent felhasználtam -, ráadásul szinte magától elkészül,és nagyon omlós lesz a hús. Ha szeretitek a nyulat, ezt  a receptet mindenképpen próbáljátok ki.

Hozzávalók 6 személyre:
2 első és 2 hátsó nyúlcomb
nyúlgerinc és mellehúsa
1 póréhagyma
4 gerezd fokhagyma
2 dl fehérbor
1 liter zöldség alaplé
1 dl tejszín
liszt
olaj
1 kávéskanál kakukkfű
1 kávéskanál rozmaring

A nyúlhúst megmostam, majd sóztam és lisztbe forgattam. Egy lábasban kb 3 evőkanál olajat melegítettem és ebben átpirítottam a húsokat minden oldalról. Majd kiszedtem egy külön tálba. A lábasban lévő, kicsit odakapott lisztes olajra dobtam a felkarikázott póréhagymát és a szintén karikára vágott fokhagymát és hagytam kicsit párolódni, miközben az odapirult részeket szorgalmasan felkapargattam fakanállal. Majd az egészet felöntöttem először a fehérborral (ezzel hagytam kicsit pezsegni), majd az alaplével, beletettem az előpirított húsokat, a kakukkfüvet és a rozmaringot (ízlés szerint) és hagytam háromnegyed órán át gyöngyözve főni. Nekem ennyi idő alatt meg is puhult a nyulam, valószínű fiatal husi lehetett. Ha még nem puha a hús, érdemes tovább párolni, puhulásig.
Majd a már kész húsokat kiszedtem egy tálba és az alaplét magas lángon kb a felére forraltam. Ezután hozzáadtam a tejszínt, egyszer felrottyantottam és már kész is volt. Tálaláskor a nyulat tettem először a tányérba, majd erre szedtem a tejszínse-fehérboros szószt.
Én a változatosság kedvéért kevés barna csiperkét és shiitake gombát is pirítottam külön egy serpenyőben a ragu tetejére.
Köretnek rizs, krumplipüré, hajdina vagy bulgur illik hozzá.

4 megjegyzés:

  1. Nálunk egyedül én eszem így nagyon ritkán kerül az asztalra, de legközelebb így készítem; hátha letagadható ... :)

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon jól néz ki, szívesen megkóstolnám... :)
    Szép karácsonyt Marka!

    VálaszTörlés
  3. Szép Karácsonyt, kellemes pihenést kívánok Neked és családodnak!
    Szeretettel:
    Gabi

    VálaszTörlés
  4. Elkészitettem és nagyon finom! Mindenkinek ajánlom!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...