2013. november 1.

Sütőtökös csokoládés süti narancsos mascarponekrémmel

Sütőtök és csokoládé, no és ez az egész sütiben? Na neee! Nem nagy kedvencem a sütőtök, ha valaki süt nekem, éppen elkóstolgatom, de magamnak tuti nem látnék neki. Amikor megszületett a nagyobbik fiam, akkor bizony rákényszerültem a sütésére, mert imádta. Aztán becsatlakozott a kicsi is. De az évek múlásával az ő imádatuk is kopott, én meg próbálok baromi egészséges gyerekeket nevelgetni, ezért kitaláltam, hogy bizony az én csemetéim meg fogják enni a sütőtököt.
És így is történt, ebben az eszméletlenül csokoládés süteményben egyáltalán nem érződik a sütőtök. Pedig van benne bőven. A gyerkőcök mégis úgy falták, hogy alig tudtuk leállítani őket. Nemkülönben az "ősök",azaz mi is úgy rácuppantunk, hogy még egy adagot ki kellett sütnöm. Azt hiszem, még sosem kellett 1 óra leforgása alatt 2 adag sütit is elkészíteni, mert az első olyan rohamosan fogyott.
Aki fél, legyen bátor, vágjatok bele, és garantálom, hogy a csokoládé ízén kívül nem fogtok mást érezni! A süti pedig omlós, a sütőtök miatt pedig egy kicsit sem száraz! A narancsos mascarponekrém pedig tényleg már csak hab volt a tortán.
A receptért köszönet Hédinek és ízharmónikus blogjának, aki guszta képeivel felkeltette az érdeklődésemet és el mertem készíteni ezt a csodát!


Hozzávalók:
100 gramm olvasztott vaj
250 gramm cukor (tudom, kicsit több, mint az eredetiben, de mit tegyek, imádom az édeset!)
2 tojás
1 csomag vaníliás cukor
200 gramm sütőtök püré
125 gramm liszt
100 gramm holland kakaópor (vagy 200 gramm olvasztott étcsokoládé - a második adagot már ezzel csináltam)
1 teáskanál szódabikarbóna
fél csomag sütőpor
1 csipet só
50 ml tej

a krémhez:
250 gramm mascarpone
4 evőkanál porcukor
3 evőkanál narancslekvár (én a sajátomat használtam)


Először a sütőtökpürét készítettem el. Vettem 2 negyed nagydobosi sütőtököt (nálunk a piacon szétvágva - felezve, negyedelve - is lehet venni), otthon evőkanállal kikotortam a magjait, lemostam a héját, majd betoltam 180 fokos sütőbe és kb 1 óra alatt jó puha lett. Majd , miután kihűlt, egy evőkanállal kikotortam a puha belsejét és villával kicsit szétnyomkodtam. Nekem a két negyedből szinte pontosan 500 gramm sütőtökpürém lett, így sikerült végül a dupla adag készítése.
No, de maradjunk az első sütésemnél.

A keverőtálba kimértem a lisztet, a cukrot, a vaníliás cukrot, hozzáadtam a csipet sót, a szódabikarbónát, a kakaóport és a sütőport, majd kicsit átkevertem egy kanállal. És jöhettek a nedves hozzávalók: az olvasztott vaj (de biztosan jó a szobahőmérsékletű, csak nekem nem volt időm kivárni, ezért olvasztottam), a tojások és a sütőtökpüré, no meg a tej.
A robotgép keverőjével az össze hozzávalót pár perc alatt alaposan összedolgoztam, majd egy sütőpapírral kibélelt, 28*16 centis tepsibe öntöttem és 180 fokos sütőben 30 perc alatt készre sütöttem.

Amíg hűlt, addig összekevertem a mascarponét a porcukorral és a narancslekvárral, végül a kihűlt sütire kentem és így szeleteltem.

Aztán következett a második adag, ebből már muffint csináltam és kakaópor helyett olvasztott étcsokoládét használtam. A tésztából mindegyik formába 1 evőkanálnyit tettem (hogy csak a papírforma feléig legyen), majd 180 fokos sütőben kb 16 perc alatt készre sütöttem. Így 20 darab sütőtökös csokoládés muffint kaptam, amit szintén narancsos mascarponekrémmel kínáltam. Bátran mondhatom, elsöprő sikert aratott.

Következő tervem ugyanez a tészta tortaformában megsütve, belül lime-os mascarponekrémmel töltve  és csokoládéganache-al leöntve kívül. Hmmm, jövő hétvégén talán meg is csinálom :-)

6 megjegyzés:

  1. Marka, azt gondolom - ez az ősz édessége! Szuper!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Már csak a látványától is leszédülök a székről!!! Nagyon sürgősen el kell készítenem!!! Mellesleg még a sütőtököt is imádom:)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg olyan jó szaftos a tésztája... A képet nézegetve először azt hittem, hogy a tetején a krémben is sütőtök van, de aztán olvastam, hogy narancslekvár. :) Fincsi.

    VálaszTörlés
  4. Hát ez fergeteges! Nyami! :))

    VálaszTörlés
  5. Olyan becsapós...ezt nekem is muszáj!!! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...