2013. november 9.

Sült libacomb párolt lilakáposztával

Hétfőn Márton nap, de mi ma ültük meg családilag. Volt libacomb ropogósra sütve és hozzá a jó öreg párolt lilakáposzta. És, hogy a férfiak gyomra biztosan tele legyen, főztem egy kis bulgurt is köretnek.
Mit mondjak, morzsa, sőt káposztalevél-darabka sem maradt hírmondónak, úgy elfogyott minden falat. A libacomb belül puha, kívül ropogós lett, a káposzta édes-savanyú és kellemesen roppanós. Kell ennél több, hogy megemlékezzünk Márton napról?

Hozzávalók 6 személyre:
6 libacomb (egyenként kb 35 dkg-osak)
18 gerezd fokhagyma

bors

A lilakáposztához:
1 fej lilakáposzta (nekem 1,5 kg volt)
20 gramm vaj
2 fej lilahagyma
3 evőkanál méz
2 evőkanál fehérborecet
2 csipet tengeri só
bors

A libacombokat sóztam, borsoztam és belülről, a húsuk felől megtűzdeltem mindegyiket 3-3 gerezd fokhagymával úgy, hogy egy éles kést beleszúrtam a húsba és a kés helyére betoltam a fokhagymát. 
Így hagytam pihenni a húsokat pár órát, majd alufóliával letakarva 2 órán át párolva sütöttem 160 fokos sütőben, végül levettem róla a fóliát és 220 fokon még fél órát pirítottam. Közben persze locsolgattam, egyrészt, hogy ne száradjon ki, másrészt, hogy jó ropogós legyen a bőre.

Amíg a combok sültek, a káposzta külső leveleit lehúztam, a káposztát negyedeltem és kivágtam a torzsát is, majd vékony csíkokra vágtam a felnegyedelt részeket.
Egy mélyebb serpenyőben felolvasztottam a vajat, amin a kockára vágott lilahagymát megpároltam, majd sóztam, borsoztam és beletettem a csíkokra vágott káposztát is. Meglocsoltam a mézzel és a fehérborecettel, alaposan összekevertem és mérsékelt lángon, fedő alatt kb 20-30 perc alatt megpároltam. Mi úgy szeretjük, ha a káposzta nem puhul meg teljesen, hanem kicsit roppanós marad. Ezen kívül a méz-fehérborecet adagolásánál érdemes a saját ízkombinációt kikísérletezni, mi jobban szeretjük, ha kicsit savanykásabb, de azért az édes is érződjön.

Tálaláskor a lilakáposztát és a bulgurt meglocsoltam egy kevés kisült libazsírral is.

5 megjegyzés:

  1. A Márton-napot ennél jobban nem is lehet megünnepelni! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Fokhagymával tűzdelten még nem próbáltam, de hamarosan (hisz biztosan csodás) szerét ejtjük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig azt hittem, nem tudok újat mondani neked sültekkel kapcsolatosan :-) Próbáljátok ki és mesélj, de szerintem nagyon be fog jönni :-)

      Törlés
  3. Isteni lehetett!!!!Nagyon guszta!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...