2013. november 12.

Mozzarella in carrozza

Egy tipikus olasz étel - egészen pontosan a nápolyi konyha remeke, amit ma hoztam nektek. Nagyon, de nagyon régóta szemezek vele, végül rászántam magam és annyira bánom, hogy eddig féltem tőle. Miről is van szó: ez az étel tulajdonképpen egy emeletes, töltött bundáskenyér. Két kenyér közé mozzarellát teszünk, majd megmártogatjuk, bepanírozzuk és bő olajban kisütjük.
Én rettegtem, hogy majd kifolyik a sajt és minden odalesz és a végén még egy normál bundáskenyeret sem bírok a család elé tenni, de szerencsére nem így lett!
Úgyhogy ne izguljatok, a sajt marad, a tojásos kenyér kisül és a család majd elégedetten fogja felfalni az egész tállal.

Hozzávalók 2 személyre:
8 szelet kenyér (én most szögletes Pesti kenyeret vettem)
1 gombóc mozzarella (az a lében úszkálós fajta)
2-3 dl tej
4 evőkanál liszt
1-2 tojás

bors

A mozzarellát felszeleteltem, majd 4 szelet kenyeret letettem egymás mellé. Mindegyikre tettem 1-1 szelet mozzarellát úgy, hogy a sajt ne érjen túl a kenyér szélénél. Majd mindegyik sajtos kenyeret leborítottam egy újabb szelet kenyérrel. Eddig kb olyan, mint szendvicset készíteni :-) Most jön a cseles rész!

Három mélytányért kitettem egymás mellé az asztalra. Az elsőbe beleöntöttem a tejet. A másodikba a lisztet. A harmadikba pedig felvertem a tojásokat (én két kisebbet használtam), amit megsóztam és borsoztam is.
Aztán fogtam az első szendvicsemet (kéz remeg ezerrel) és először gyorsan megforgattam a tejben (nehogy túlszívja magát), majd a lisztben és végül a tojásban. (persze az ujjaim közben lisztes-tojásos gombócokká alakultak, de sebaj) Ezután tűzforróra hevített olajba dobtam, és már sült is az én mozzarellás kenyérkém. Legnagyobb meglepetésemre a fordításkor sem buggyant ki az olvadt sajt, így mindkét oldala szép aranybarnára sült.
Érdemes még melegen tálalni, irtó vicces, ahogy nyúlik benne a sajt.

Mi néhányat tejföllel megkenve és lilahagymával megszórva ettük, de volt, amire fokhagymás pirított szegfűgomba került. Magában is isteni ám!

8 megjegyzés:

  1. Igazi kalóriabomba lehet, de nagyon finom. Marka én ezt a kaját nem is ismertem, de remek ötlet :)

    VálaszTörlés
  2. Marka, ez csodás!!!!! A bundáskenyeret magában is szeretjük, ez már csak mozzarella a tortán :)

    VálaszTörlés
  3. A cím láttán, nem gondoltam volna hogy "csak" bundás kenyér. Finom lehet, mindenképpen kipróbálandó. :)

    VálaszTörlés
  4. De furi, én ezt máshogy ismertem. Dolgoztam egy olasz étteremben és ott volt egy"mozzarella in carrozza",de ott szó sem volt kenyérről, csak simán rántott mozzarella sajtról...De ez így sokkal-sokkal izgibb, kipróbálom, mostanában úgyis rántott sajt lázban égünk :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szofi, én itt láttam meg először: http://www.lacucinaimperfetta.com/2012/09/mozzarella-in-carrozza.html#.UoP2yOIwLmM

      Aztán itt http://memoriediangelina.com/2013/06/02/mozzarella-in-carrozza-fried-mozzarella-sandwiches/.

      És végül megszületett az enyém is :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...