2013. november 30.

Kandírozott gyömbér és gyömbérszirup

Már tavaly karácsonykor is szemezgettem Praliné Zsuzsi alkotásával, a kandírozott gyömbérrel, mert nagyon izgatta a fantáziámat. Aztán úgy alakult, hogy nem készítettem, de idén semmiképpen nem akartam kihagyni. Beugrottam a zöldségeshez tojásért és akkor megláttam a gyönyörű gyömbért és nem bírtam ellenállni, vettem 2 szép darabot. Pont elég is volt a Zsuzsi által megadott mennyiséghez, így már semmi sem állíthatott meg.
Az eredmény pedig számomra igen meggyőző és addiktív. Mire kiszáradt, az elkészített mennyiség kb fele el is fogyott, mert a gyerekek is, férjúr is és én is elég rendesen rájártunk. Aki szereti a csípős és az édes párosítását (mint pl a chilis csoki), az mindenképpen próbálja ki!

Hozzávalók:
205 gramm gyömbér megtisztítva
370 gramm cukor
30 gramm golden szirup/ akácméz
5 dl víz
csipet só
cukor a beforgatáshoz 

A gyömbért megpucoltam, lemértem, majd vékony szeletekre vágtam. Egy kis lábasba tettem és felöntöttem annyi vízzel, ami ellepi. Majd forrástól számítva 10 percen át alacsony lángon hagytam gyöngyözve forrni. 10 perc múlva leöntöttem róla a vizet és újabb adag vízzel öntöttem fel, hasonlóan eljárva, mint először. Harmadszor is megismételtem a forralós-leöntős folyamatot, végül felöntöttem a gyömbért 5 dl vízzel, hozzáadtam a cukrot, a mézet és a csipet sót és kb másfél órán át főztem, amíg a gyömbér nem lett opálosan áttetsző és puha.
Még forrón egy kis szűrővel kiszedtem abba a mély tálba, amiben 5 evőkanál kristálycukrot szórtam, majd óvatosan, a tálat rázogatva addig forgattam a cukorban a gyömbérszeleteket, amíg az összeset be nem vonta. Ezután egy sütőpapírral kibélelt tepsibe szórtam és 1 napon át szárítottam. (ha nem szárad ki teljesen, érdemes még ráhúzni 1 napot).
Befőttesüvegbe zártam, szobahőmérsékleten hónapokig eláll.
A hátramaradt gyömbérszirupot kis üvegcsékbe szedtem, egy részük karácsonyi ajándékként végzi, a maradékot tea ízesítésére fogom használni.



4 megjegyzés:

  1. A tavaly én is készítettem, ki is száradt rendesen. Sajnos senkinek nem ízlett a családból, még nekem sem:-) erős az íze megfőzve is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kárm sajnálom. Nekünk nagyon bejött, sőt, tegnap elvittük a család többi tagjának is és lelkesen rágcsálták :-) Persze nem vagyunk egyformák :-) Tényleg erős a gyömbér!

      Törlés
  2. Én személy szerint nagyon kedvelem és azoknak is ízlett, akiknek ajándékba adtam.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...