2013. november 27.

Csokoládé szalámi

Gyermekkorom kedvence ez, bár nagyikám tett még bele mazsolát, meg zselés cukrot, meg diót is, szóval amolyan mindent bele szalámi lett. De én most lusta voltam elbattyogni a boltba, viszont a többi hozzávalóm megvolt, így nekiestem a csokiszaláminak. Főleg, mert csajbuliba készültem, ahol egyikünk sem veti meg a jófajta édességet. És bizony nem csalódtam magunkban, az egyik felét itthon falta fel a férfinép, a másik felét a buliban mi,  csajok.
Ha becsomagoljuk selyempapírba és átkötjük csinos masnival, még karácsonyi ajándékként is megállja a helyét. De tessék figyelni, az ajándék kibontásakor már legyen kéznél kés és tányér, mivel úgysem bírja ki az ajándékozott, hogy ne kóstolja meg .-)

Hozzávalók:
250 gramm háztartási keksz, apró darabokra törve
250 gramm darált keksz (én készen daráltat használtam)
250 gramm margarin
180 gramm cukor (nekem ennyi bőven elég volt, mert a keksz is édes)
50 gramm kakaópor (a cukrozatlan)
1,5 dl tej

A margarint, a cukrot és a kakaóport egy lábasba tettem és alacsony lángon addig főztem, amíg a  margarin és a cukor elolvadt. Közben folyamatosan kevergettem, hogy a kakaópor is egyenletesen elkeveredjen.
Majd az egészet hagytam kicsit hűlni, aztán hozzáadtam a darált kekszet és az összetört kekszet is (itt lehet még beletenni kevés tört diót, aszalt gyümölcsöket, zselét, amit csak szeretnénk)
Alaposan összekevertem, majd egy asztalra kiterített folpackra kanalaztam a massza felét, elegyengettem kb rúd alakóra és a folpackal ügyesen feltekertem. A másik felével is ugyanígy tettem és 1 éjszakára a hűtőbe raktam pihenni, dermedni a szalámikat.
Másnap kicsomagoltam a folpackból és a munkalapra szórt porcukorban megforgattam, majd szeleteltem a csokiszalámit.
Ilyen egyszerű, mégis nagyszerű édesség ez, remélem kedvet kaptatok hozzá és kipróbáljátok.

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...