2013. november 18.

Baconos-gorgonzolás karfiol

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy lusta Marka boszika. Ennek a kis boszilánynak volt a konyhájában egy nagy fej karfiol. Marka bizony imádja a rántott karfiolt...megenni. De elkészíteni nem fűlött hozzá a foga, így aztán kinyitotta a hűtőt és összedobta, amit talált. Így született ez a gyors, finom egytálétel, a baconos-gorgonzolás karfiol.

Hozzávalók:
1 fej karfiol, rózsáira szedve
150 gramm baconszalonna apróra vágva
20 gramm vaj
1 púpos evőkanál liszt
5 dl tej
15 dkg gorgonzola sajt (vagy bármilyen kéksajt)

bors
5 dkg parmezán sajt


A karfiolt szépen , óvatosan rózsáira szedtem és lemostam. Nem dobtam forró vízbe, hogy előfőzzem, mivel a sütés közben sok vizet veszít, ami a sütőedény aljában szépen megfőzi a karfiolt.
A vajat megolvasztottam, hozzáadtam a púpozott evőkanál lisztet és kicsit megpirítottam, majd folyamatosan kevergetve felöntöttem tejjel, sóztam, borsoztam és hagytam besűrűsödni, azaz besamel mártást készítettem. (ha az elején kicsit becsomósodik, ne ijedjünk meg, kézi habverővel kevergetve szépen eltűnnek a csomók)
A még forró besamelbe tördeltem a kéksajtot és lazán átkevertem.
A felkockázott baconszalonnát egy serpenyőben megpirítottam.
Majd elővettem egy jénai tálat, rászedtem szépen, egymás mellé a karfiolt,kicsit sóztam, megszórtam a baconnel, leöntöttem a besamellel és a tetejére parmezánt reszeltem.
180 fokos sütőben addig sütöttem, amíg a teteje szép piros nem lett. (ez nekem kb 35 perc volt)

Bableves után szuper második fogás volt.

2 megjegyzés:

  1. Ez a kis boszi nem is olyan lusta ha ilyen jó ötleteket agyal ki! :)) Gyönyörű karfiolt láttam tegnap a zöldségesnél jó áron, ma vissza is vándorolok érte...
    De akkor jól értettem, a karfiolrózsákat nem főzted elő?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...