2013. október 11.

Tejszínes csirkefalatok gombával és csirkemájjal

Valami különlegessel szerettem volna kényeztetni az Uramat, és mivel kedvence a csirkemáj, így az esti vacsora egyik alapanyaga már megvolt. De mivel én nem igazán erősítem a csirkemáj-rajongók táborát, így megtoldottam az alapanyagokat az én két kedvencemmel: a csirkecombbal és a gombával.
Hmmm, már csak valami krémes, lágy szaft kéne, ami összeköti az ízeket: legyen tejszín és egy kevés tejföl. Az egésznek pedig a póréhagyma adta az alapját. A sok finomság különleges házassága igazán remekre sikeredett.

Hozzávalók:
50 dkg csirkecomb filé (vagy lehet csirkemell filé is)
50 dkg csirkemáj
20 dkg csiperke gomba/erdei gomba (érdes tinoru, fenyőtinoru)
3 dl tejszín
1 dl tejföl

bors
kakukkfű
liszt
fél szál póréhagyma

A csirkehúst megmostam, majd apró kockákra vágtam és besóztam. Egy tálba kevés lisztet szórtam és a húskockákat lazán meghempergettem benne.
Egy serpenyőben olajat hevítettem és a lisztes húsdarabokat megpirítottam minden oldalról. Amíg a hús pirult, megtisztítottam és összevágtam a gombát, valamint a májat.
Egy másik serpenyőben szintén olajat hevítettem és beledobtam a májat, majd nagy lángon kb 6-7 percig pirítottam úgy, hogy közben egy fakanál segítségével folyamatosan forgattam. Amikor már láttam, hogy a véres lé nem folyik a májból, egy darabkát ízpróba alá vetettem, azaz kivettem és megkóstoltam. Vajpuha és omlós volt, ez a tökéletes állapot. Ha túlpirítjuk, már nem olyan finom krémes belül, így érdemes résen lenni. Nem sóztam meg, mert attól megkeményedik, simán csak elzártam alatta a gázt és félretettem.
Közben a csirkehusikák minden oldalon megpirultak, így hozzáadtam a gombát is és hagytam, hogy együtt piruljanak, illetve a gomba levet eresszen.
Sóztam, borsoztam, kevés szárított kakukkfűvel megszórtam. Amikor a gomba is jó lett (azaz megpuhult), a karikára vágott póréhagymát is hozzádobtam, de nem nagyon hagytam puhulni, bőven elég lesz neki az a pár perc, amíg a tejszínes szósszal együtt fő.
Ezután az egészet felöntöttem a tejszínnel és a tejföllel, majd hozzáadtam a májat, alaposan összekevertem és hagytam egyet rottyanni. 
Még egy utolsó kóstolás - ha kell, még lehet sózni - és már kész is volt a remekmű.
Én most árparizottóval tálaltam (amiről egy következő bejegyzésben fogok bővebben írni)

8 megjegyzés:

  1. Marka, ha ilyen gondod van, hogy a csirkemáj nem fogy el, csak szólj! :) Nagyon szeretjük mi is az ilyen finomságokat!!!

    VálaszTörlés
  2. Gomba, máj és csirke? Csakis jó lehet, igazi örömbomba lenne itt a tányéromon! Küldöd? Elfogyott...? Sebaj, elkészítem én! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképpen mesélj Zsuzsi, hogy milyen lett! :-)

      Törlés
  3. Huu nalunk pont forditva van: en imadom a csirkemajat,az Uram rosszul van tole :( Majd meghivatom magam hozzatok vendegsegbe es ezt rendelek ;)

    VálaszTörlés
  4. Szia. Vásárlás előtt csak a hozzávalókat néztem. Nem vettem póréhagymát. :( Mennyi kell bele?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, köszi, hogy szóltál, elfelejtettem odaírni a hozzávalókhoz. (már javítom is) Igazából elhagyható, de én fél szálat tettem bele.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...