2013. október 31.

Gulyásleves

Gulyásleves, a magyarok nemzeti étele. Bárhova megyünk, külföldön a magyarokat a "gulas" szóval azonosítják. Miért is olyan magyar ez az étel? Talán azért, mert van benne minden, ami jó magyar földben megterem. Krumpli, sárgarépa, hagyma, zeller, az elmaradhatatlan pirospaprika. És persze egy jó magyar marha puha húsa.
Gyerekkoromban azt hiszem ez volt az első olyan étel, amiben segítettem nagyikámnak, így elég hamar meg is tanultam elkészíteni. (a másik nagy kedvenc a tésztagyúrás volt, azóta is készítek házi tésztát, ha időm engedi)
Úgyhogy ez most egy családi recept lesz, bár gyanítom, mindenhol így készítik.

Hozzávalók:
1 kg marhalapocka
50 dkg krumpli
2 nagy vöröshagyma
5-6 gerezd fokhagyma
3 sárgarépa
1 közepes zeller
zellerlevél
2 paradicsom félbe vágva
1 tv paprika, kimagozva és félbe vágva
2 evőkanál pirospaprika
1 teáskanál őrölt kömény

bors

A marhahúst megmostam, majd apróra felkockáztam. A vöröshagymát felkockáztam és kevés olajon megfuttattam. Majd hozzáadtam a vékonyra karikázott fokhagymát és hagytam kicsit pirulni az olajon, aztán megszórtam az őrölt köménnyel és a pirospaprikával. Gyorsan kavartam rajta egyet, nehogy a pirospaprika megégjen és keserűvé tegye a levest és már dobtam is erre a hagymás alapra a marhahúst. Alaposan összekevertem és alacsony lángon, fedő alatt kb 20 percig hagytam főni (ugyanis a hús levet ereszt és abban fődögél).
Ezalatt kb félujjnyi karikákra vágtam a sárgarépát és felkockáztam a zellert és a krumplit. Majd 20 perc elteltével a zöldségeket és a zellerlevelet is a húshoz adtam és felöntöttem annyi vízzel, ami éppen ellepi. Ezután sóztam, borsoztam és hagytam főni egészen addig, amíg a hús meg nem puhult (nekem ehhez majdnem 1 óra kellett.)
A végén én még kézzel tépett csipetkét is belefőztem, nekem úgy az igazi a gulyásleves.

(A csipetkéhez 1 egész tojást sózok, majd annyi lisztet adok hozzá apránként, amitől jó kemény tésztát kapok. Aztán már csak bele kell csipkedni a levesbe és hagyni, hogy pár perc alatt megfőjön.)

4 megjegyzés:

  1. Nézem milyen fincsi levest készítettél és óh igen, az egyik kedvencemet! A gyerekek mindig fánkkal kérik, mert egy kedves gyerekversben benne van: " A konyhában sürögnek a szakács elefántok. Megfőzik a gulyáslevest, kisütik a fánkot." És hát akkor ez a való életben is így dukál....:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ohhh, és milyen igazuk van. Nincs is jobb egy finom, puha fánknál :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...