2013. október 29.

Almatortácska

Erre a nagyon egyszerű receptre Michel Roux Tésztavarázs című könyvében leltem. Természetesen a mester házi készítésű leveles tésztából csinálta és cukrászkrémmel kente meg, de én most siettem és kellett valami édes az asztalra. Így a hűtőből elővett, kész levelestésztát vettem alapul és a sokak által megvetett vaníliás pudingpor került a ropogós tésztára. Szerintem nagyon finom lett, bár egyszer tuti kipróbálom a házi tésztával is, aminek ugyebár nincs párja :-)
12 darab minitortácska készült, de csak 5 perc kellett hozzá, hogy a férfinép az utolsó morzsáig eltüntesse. 

Hozzávalók:
1 csomag kinyújtott leveles tészta
1 csomag vaníliás pudingpor
5 dl tej
6 evőkanál cukor
4 savanykás alma

Először a pudingot készítettem el, a zacskón lévő leírás szerint. A kész pudingnak kb csak a fele kell majd, a másik felét nagy boldogan elkanalazták a fiaim, csak úgy, magában.

Az almákat megmostam, negyedekbe vágtam, kimagoztam, majd vékony (kb 2-3 milliméteres) szeletkéket vágtam.
Ezután kivettem a hűtőből a leveles tésztát és 9 cm átmérőjű fánkszaggatóval 12 kört szaggattam ki belőle. (a maradék tésztákat a végén kisütöttem, a gyerkőcök ezzel tunkolták a maradék vaníliapudingot)
Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, ráfektettem egymás mellé a tésztaköröket. Majd mindegyikre 1-1 evőkanál vaníliapudingot kanalaztam, de vigyáztam, hogy a tészták széléből egy picike kilátsszon, ne legyen pudingos. Majd a vaníliás tésztára pakoltam a vékony almaszeleteket, megszórtam mindegyiket egy csipet kristálycukorral és 180 fokra előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem (kb 15 perc kellett nekik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...