2013. szeptember 25.

Citromos pavlova joghurtos málnaszósszal

Minap belebotlottam Jamie Oliver 30 perces ételkészítési műsorába és ott láttam meg ezt a hihetetlenül egyszerű desszertet> Hozzáteszem, neki kicsit gyorsabb volt, mint nekem, hiszen Angliában van készen kapható mini pavlova (azaz habcsók) tortácska és citromkrém (lemon curd) is készen kapható. Nekem ezeket külön kellett megcsinálnom, de a végeredmény egy fantasztikusan finom, édes-citrusos-málnás desszert lett, ami tökéletes minitortácskának bizonyult férjem születésnapjára.

Hozzávalók 6 minitortához:
1 adag pavlova krém
lemon curd
50 gramm görög joghurt
100 gramm málna (vagy bármilyen friss gyümölcs, pl áfonya)
pár szem friss málna a díszítéshez

A pavlovához elkészítettem a krémet, azaz 3 tojásfehérjét 1 csipet sóval felverem félkeményre, majd hozzáöntöttem az 1 kávéskanál vaníliakivonatot és az 1 teáskanál ecetet és tovább vertem, amíg kemény nem lett. Majd a 200 gramm porcukor és 1 evőkanál étkezési keményítő keverékét evőkanalanként hozzáadtam, minden hozzáadott kanál után várva kb 20 másodpercet, hogy a habverő egyenletesen elkeverje a porcukrot. Amikor az utolsó kanál cukrot is hozzáadtam a kemény habhoz, még hagytam kb fél percig pörögni a habverőt, majd leállítottam. Egy masszív, fényes habot kaptam végeredményül.
Egy tálcát sütőpapírral leterítettem és a sütőpapírra 6 kört rajzoltam egy pohár segítségével, majd a habcsók-krémet egyenlően elosztottam úgy, hogy mindegyik habcsókocska szélét egy kanál segítségével kicsit feltupíroztam, hogy később, sülés után a közepén legyen egy kis mélyedés, amibe belehalmozhatom a krémeket.
A tortácskákat 140 fokos sütőben kb 60 perc alatt készre sütöttem, de odafigyeltem, hogy ne kezdjen el barnulni.

Amíg a torta sült, a lemon curdot elkészítettem ÍGY. Majd következett a joghurtos-málnás öntet: a málnát egy edénykébe tettem, villával összetörtem és a joghurtot óvatosan, hanyagul beleforgattam, de nem kevertem össze teljesen, hogy a krémnek márványos hatása legyen.

Miután a tortácskák kisültek, hagytam kicsit hűlni, végül először 1-1 evőkanál lemon curd-öt szedtem mindegyik tortácska közepébe, ennek a tetejére halmoztam a joghurtos málnaszószt és a végén pár szem friss málnával díszítettem.

5 megjegyzés:

  1. Imádom a Pavlovát kicsibe nagyba, mindegy! Ez a gyümölcsös töltelék nagyon jól hangzik, most irigykedem cudarul!!! Ja, és nekem a csokis édességeket messze lekörözi az ilyen habos csodák!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is nagy kedvenc, férjemnél pedig a savanykás édességek mindent visznek :-)

      Törlés
  2. Azér' tegyük hozzá, hogy ha itthon is lenne előre gyártott pavlova és lemon curd, Te akkor is magad készítenéd hiszen úgy az igazi és a legfinomabb! Igaz-e? ;-) Isten éltesse az Uradat sokáig!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Hmmm Marka, csodálatosan sikerült! Gyönyörű - textúrák találkozása :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...