2013. augusztus 11.

Zöldborsós rizottó rántott májjal

Itt a zöldborsó, tele vannak vele a kertek, a piacok. Mi mást is készíthettem volna belőle először, mint rizottót :-)
Hozzáteszem, sajnos a zöldborsót nem igazán kedvelem, levesben még elviselem, főzeléknek nem bírom megenni, a menzán viszont rizibiziben imádtam. Úgyhogy gondoltam, nagy baj nem lehet, ha rizottóba teszem. És nem lett, sőt. Sütöttem mellé pár rántott csirkemájat, hogy a férfiak is örüljenek és örültek, de nagyon. Szokás szerint megint nem maradt semmi...

Hozzávalók 4 személyre
4 nagy marék rizottó rizs (kb 300 gramm)
1 liter zöldség alaplé (ha kevés lenne a főzés végére, lehet még kevés vízzel pótolni)
30 gramm vaj a sofrittohoz
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1,5 dl száraz fehérbor
3 marék zöldborsó
50 gramm vaj a pihentetéshez
10 dkg reszelt parmezán sajt a pihentetéshez
rántott csirkemáj

 A vöröshagymát, fokhagymát apróra vágtam, és 30 gramm vajon, valamint 2 evőkanál olívaolajon serpenyőben, lassú tűzön kb 10 perc alatt puhára pároltam (de semmiképpen nem pirítottam). 
Majd hozzáadtam a rizst,  amit nagy lángon szépen megkapattam, amíg a rizsszemek elkezdtek átlátszóak lenni. (ez kb 2 perc)
Majd közepesre vettem a lángot, rászórtam a zöldborsót, hozzáöntöttem a fehérbort és hagytam, hogy a rizs magába szívja.
Ezután az előre elkészített, de a rizottókészítés alatt folyamatosan forrón tartott zöldség alaplevet merőkanalanként adagoltam a rizshez, mindig megvárva, hogy magába szívja az értékes levet. Közben finoman, lágyan kevergettem, masszíroztam a rizsszemeket, hogy minél krémesebbé váljon a rizottó.
Kb 20 perc alatt "al dente" lett (azaz a rizs kicsit roppanós maradt), ekkor elzártam alatta a gázt és hozzáadtam az 50 gramm vajat és a kevés parmezánt. Fedővel lefedve 3-4 percig hagytam olvadni.

Tálaláskor a már előre kisütött csirkemájat halmoztam a rizottó tetejére. Telitalálat volt a párosítás!





2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...