2013. augusztus 12.

Töltött cukkinivirág

Anyósoméknál töltött 1 hét nyaralás alatt ismét sok finomság készült (akárcsak tavaly). Azért imádok náluk főzni, mert csak ki kell menni reggel a kertbe és kiválasztani az aznapi alapanyagokat. Amikor megláttam a cukkinivirágot, teljesen le voltam nyűgözve, hiszen már régóta vadászom rá, de rövid élettartama miatt nehéz a piacon hozzájutni (leszedés után kb még 6 órát bírja, aztán már annyira elhervad, hogy nem lehet tölteni)

Ez az étel az olaszoknál rendkívül népszerű. Általában mozzarellával töltik és sörtésztába mártva ropogós aranybarnára sütik. Rengeteg receptet olvastam, mert szerettem volna valami ütős tölteléket csinálni, végül egy egyszerű, mégis nagyszerű finomságot alkottam.

Hozzávalók:
12 cukkinivirág

a töltelékhez:
100 gramm krémsajt
2 evőkanál apró kockákra vágott nyers cukkini
kakukkfű

bors

a sörtésztához:
1 tojás
3 púpos evőkanál liszt
1 dl sör

A cukkinivirágokat óvatosan megmostam (volt rajtuk pár bogárka), majd szintén nagyon óvatosan próbáltam kiszedni középről a bibéjüket, porzójukat (mivel ez keserű) - több-kevesebb sikerrel. Mármint kiszedni sikerült, csak közben néhány virág szétszakadt. Szerencsére ez nem okozott problémát, persze sütésnél figyelni kellett, hogy ne süssem túl, mert akkor bizony a töltelék kicsorog.
Szóval virágok bibétlenítve és megmosva. Ezután egy tálkában összekevertem a tölteléknek valót, majd óvatosan szétnyitottam a virágot és egy kiskanál segítségével megtöltöttem.
Végül elkészítettem a sörtésztát: habosra vertem egy kézi habverővel a tojást, majd belekevertem a lisztet, végül felöntöttem a sörrel és lazán elkevertem.
A töltött virágokat ebbe a masszába mártottam és már tettem is bele a forró olajba. Annyi olajat használtam, hogy a virágok elmerüljenek, így a forgatás izgalmát (és a töltelék kifolyását) elég jól el tudtam kerülni. Aranybarnára próbáltam sütni, de rájöttem, hogy ha sokáig sütöm, elkezd kijönni a krémsajt a belsejéből, így megelégedtem a szépséges halvány sárga színnel (azért még így is ropogós lett).
Kizárólag frissen érdemes fogyasztani, ha kihűlt, sajnos eléggé "szottyos" lesz.

Ha tehetitek, próbáljátok ki ezt a különlegességet: macerás ugyan, de nagyon finom!
(és szerintem tökvirággal is működik, bár ezt még nem próbáltam, de ami késik...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...