2013. augusztus 23.

Tejfölös zöldbab leves

Anyósoméknál csodás méteres bab nőtt a kertben, amiből jutott nekem is egy adaggal. Könnyű dolgom volt, csak le kellett törni a végeit, aztán elvágtam 2-3 centis darabokra és már kész is. Nem volt főzeléknyi adag, így gondoltam, legjobb, ha levest készítek belőle. Finom, savanykás zöldbablevest.
Ezt a levest akár melegen, akár hidegen is fogyaszthatjuk. Mi most a nagy melegben hagytuk kihűlni és úgy ettük.

Hozzávalók:
30 dkg zöldbab 2-3 centis darabokra vágva
1 kis fej vöröshagyma
2 sárgarépa
1 fehérrépa
1 csokor petrezselyem
2 dl tejföl
1 liter zöldség alaplé

A zöldbabot kb 3 centis darabokra vágtam. A répákat először hosszában négybe vágtam, majd felszeleteltem, így igen apró darabkákat kaptam.
Kevés olajon (kb 1 evőkanál) megfuttattam a kockára vágott hagymát, majd rádobtam a babot és a répákat, kicsit átpirítottam, majd felöntöttem az alaplével, hozzáadtam a petrezselymet és puhulásig főztem. (ez nekem kb 30 perc volt).
A tejfölt 1 merőkanál forró levessel kikevertem, majd a leveshez adtam. Alaposan elkevertem és hagytam kihűlni.
Tálaláskor még meg lehet szórni petrezselyemmel, valamint ízlés szerint még tejföl is adható hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...